• äldre mamma

Äldre småbarnsmamma.

Jag söker någon som är i en liknande situation som jag är

dvs 40+och småbarnsförälder.Jag tycker att det ibland kan

kännas ganska ensamt.
    Om du vill utbyta tankar och funderingar så hör gärna av dig till
    mig på [email protected]
    Mvh Anette

• Svar på tråden Äldre småbarnsmamma.
  • Novelli

En äldre småbarnsmamma till här, nyss fyllda 44 år. Kika gärna i min presentation för mer uppysning!

Jag bor i Kungsbackaområdet, som ligger i Hallands län, dock bara ca två mil söder om Göteborg.

Är det någon som bor i närheten? ca två-fyra mil i alla fyra riktningar är okej.

• KajsaMaja70

Hej hej, här är ytterligare en! Är 40 år och har två pojkar, en 3,5-åring och en som snart blir 2 år, som jag har hemma på heltid! Jag ser att det finns fler skåningar i tråden, vad kul! Själv bor jag också i Skåne, på landet - 1,5 mil utanför Lund och knappt 2 mil utanför Malmö.

• kamelia

Hej i tråden!
    Här har ni en till i samma ålder (40år) som om en vecka eller två blir förälder för första gången. Underbart är det men man saknar vänner i liknande skede i livet. Bor också jag i Skåne ca 2,5 mil utanför Lund, 4 mil till Malmö. Hade varit jättekul om vi skåningar åtminstone kunde träffas någongång. Om ni vill kan ni inboxa mig med mailadresser så kan jag försöka arrangera ngt. En fika i Lund eller ngt enkelt till att börja med?
    För övrigt tycker jag att det ger oerhört mkt att kunna utbyta erfarenheter med likasinnade här på FL så jag hoppas tråden fortsätter med alla deltagare från landets alla hörn. Är kul att få tips o idéer om allt möjligt.
    Kram Eva.

• Ladycocos

Hej tjejer!

Jag fyller 40 i oktober, och i samma veva kommer våra tvillingar, sonen blir två i augusti.
    Vi bor utanför LInköping, någon annan i de trakterna?

När jag väntade sonen fick jag flera gånger frågan "var det planerat?" På vilket jag ofta ville svara "nä, jag hade ett one night stand men min man accepterar barnet" Men min artiga sida tog tyvärr alltid överhand....

• Bellini2

Jag är 49 och har en baby.

Ladycocos: vad roligt du skriver! Ja det är en märklig fråga om det är planerat!

• Salamina
    Ladycocos skrev 2011-04-28 09:31:58 följande:
    Hej tjejer!

Jag fyller 40 i oktober, och i samma veva kommer våra tvillingar, sonen blir två i augusti.
    Vi bor utanför LInköping, någon annan i de trakterna?

När jag väntade sonen fick jag flera gånger frågan "var det planerat?" På vilket jag ofta ville svara "nä, jag hade ett one night stand men min man accepterar barnet" Men min artiga sida tog tyvärr alltid överhand....
    Jag är också  -71:a (född i mars), och bor i Åby utanför Norrköping. Jag är från Gistad mellan Linköping och
     Norrköping, men bodde även i Opphem/Rimforsa under 8år. Vilken "by" utanför Linköping bor du i?
    Jag har två döttrar, en 2-åring och en 3-månaders.
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
  • didda

Här är en till 40+, närmare bestämt så blir jag 41 i sommar. Har en dotter som blir 2 nästa helg och jobbar hårt för ett syskon, vi har dock väldigt svårt att få till det- det var samma sak med dottern. Jag är hemma med vådnadsbidrag, börjar jobba igen i september. Då har jag varit hemma från jobbet i nästan 2.5 år...snacka om jobbångest

Jag bor på landet utanför Kisa (Kisa ligger ca 6 mil söder om Linköping för er som inte vet).

• annika5064
    minnam11 skrev 2011-04-16 17:38:19 följande:
    Hej hej, här är en till. Är 46 och har en son på 4 år. Inte många i min omgivning som har småbarn. Så ja - det känns ensamt ibland. Har dock aldrig blivit ifrågasatt, vilket känns skönt
    Ha en go helg!
    Jag blir 49 i augusti och sonen blir 7 i slutet av maj! Så, vi bör väl båda ha varit 41 när vi blev föräldrar...en härlig ålder att få barn i, eller hur? Det enda som jag kan tycka är lite trist, är just det faktum, att alla vänner har mycket äldre barn, men man får vidga sina vyer och leta nya bekantskaper med mindre barn. Men det är inte helt lätt...
  • annika5064
    Novelli skrev 2011-04-18 23:42:36 följande:
    En äldre småbarnsmamma till här, nyss fyllda 44 år. Kika gärna i min presentation för mer uppysning!

Jag bor i Kungsbackaområdet, som ligger i Hallands län, dock bara ca två mil söder om Göteborg.

Är det någon som bor i närheten? ca två-fyra mil i alla fyra riktningar är okej.
    Jag bor i Askim, men flyttar till Onsala nu i slutet av maj...
  • Novelli

Annika 5064: Onsala är ju granne med mig... :0) kikade in på din blogg... Vilka bilder... Du måste berätta mer! Vad har du för kamera?

Svar på tråden Äldre småbarnsmamma.