Inlägg från: Anonym (blöjan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blöjan)

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Min son är ett och ett halvt och går på dagis sedan 6 veckor tillbaka. Ett jättebra dagis men nu är vi irriterade. Vi fick veta att de har som regel att blöjbarn har med sig sina egna blöjor. Det innebär på detta dagis att föräldrarna lämnar ett paket blöjor på dagis och blir informerade när det börjar ta slut och då lämnar man ett nytt. Det lät ju jättefint!

Så vi lämnade ett paket blöjor med 52 blöjor i på måndagen. På onsdagen när vi lämnade honom sade personalen att det var dax med ett nytt paket. Eeeeh han går där mellan 09 och 12 och han hade gått där i två dagar då. Han använder inte 52 blöjor på 6 timmar. Det är helt omöjligt om han inte är sjuk och då borde vi märkt det hemma. Men vi sa inget utan lämnade ett nytt paket blöjor när vi lämnade honom på torsdagen. På fredagen var det paketet slut och vi uppmanades att köpa ett nytt paket.....det är alltså ytterligare 52 blöjor på 6 timmar. 

Så då ringde jag och förklarade detta och frågade om de inte kunde skriva ner åt oss när de bytte blöja på sonen så att vi har lite bättre koll. För om han behöver bytas på så ofta kanske han är sjuk. Då blev personalen arg och sade att det faktiskt förekommer att barn lånar blöjor av varandra. Detta är givetvis inget problem. Är något barns blöjor slut är det klart att de ska ta av våra. Men att köpa ett helt nytt paket blöjor varannan dag.

Tycker ni att det är rimligt att man lämnar ett helt paket blöjor varannan dag för ett barn som går tre timmar? Hemma räcker ett paket i en vecka utan problem. 

• Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??
  • Anonym (blöjan)
    En Åsa skrev 2011-04-14 16:26:43 följande:
    Haha, det är verkligen inte rimligt! Fatta va många paket det blir på en månad! Vi har likadant på dotterns dagis, att vi lämnar blöjor, men de har även låneblöjor.
    Ja klart vi ska lämna blöjor till vårt barn och klart att andra får lov att ta av oss om deras skulle ta slut. Jag kräver inte millimeterrättvisa.- Men allvarligt...52 blöjor på 6 timmar....tänk då när han ska börja gå 7 timmar om dagen det är ju mer än ett paket varje dag. Det blir en hel del pengar. 
  • Anonym (blöjan)

Ja alltså visserligen är jag glad om de är noga med att byta blöja men jag vet att min son inte behöver bytas på 52 ggr på 6 timmar och jag kan aldrig tänka mig att de byter på alla barn så ofta. Det skulle bli 624 blöjbyte på två dagar och alltså över 200 blöjbyte per personal på den avdelningen. Det är inte rimligt. 

• Anonym (blöjan)
    ingensignatur skrev 2011-04-14 16:32:22 följande:

Lämna med några blöjor (kanske en för lite:P) varje dag tills de fattar att du inte ska köpa 100 blöjor i veckan, verkar ju hur puckat som helst att de ens har mage att be dig 2 ggr på samma vecka^^

Ja jag är alltså allvarlig med att det är onormalt. Om han behöver bytas på 52 ggr på 6 timmar är det väl rimligt av mig att be att de skriver ner tidpunkterna så att jag kan gå till en doktor och utreda hans hälsa? En ettåring kan inte producera så mycket restprodukter utan att vara sjuk. 
  • Anonym (blöjan)
    Anonym skrev 2011-04-14 16:39:07 följande:
    Och ett blöjbyte var sjunde minut för ditt barn... Jisses! Hur kan de tro att du ska gå på det?!
    Särskilt som de alltid är utomhus och leker mellan 09 och lunch när mitt barn är där och hans blöja är ganska blöt och tung när jag hämtar honom. Mycket märkligt. 
  • Anonym (blöjan)

Ja imorgon lämnar jag honom med 6  blöjor. Han ska vara där från nio till tolv. Om han behöver bytas på mer än två gånger i timmen hela tiden är det för ofta och då får de ringa mig så att jag kan ta med honom till vårdcentralen för en koll. 

• Anonym (blöjan)
    Anonym skrev 2011-04-14 16:48:16 följande:
    Men snälla TS om du inte byter så ofta på honom hemma så fattar du väl att det inte är din son det är fel på utan att det är personalen som utnyttjar er och anänder blöjorna till de andra barnen också. Sätt ner foten och kontakta chefen istället.
    Känns bara konstigt att de skulle göra det medvetet. Vad har de för nytta av det liksom? De måste ju vara förvirrade. 
Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??