• NadiaMi

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Detdär låter helt absurt...
    Det är absolut inte rimligt att ett barn som är på dagis 15 timmar i veckan gör av med över 100 blöjor på en och samma vecka.

Personalen borde tjata lite mer på de andra föräldrarna istället för att be just ER köpa fler blöjor.

• NadiaMi
    Anonym (blöjan) skrev 2011-04-14 16:40:43 följande:
    Särskilt som de alltid är utomhus och leker mellan 09 och lunch när mitt barn är där och hans blöja är ganska blöt och tung när jag hämtar honom. Mycket märkligt. 
    Ja, hade han fått ett blöjbyte var 7:e minut lär han inte ha hunnit få speciellt mycket tid ute med de andra barnen...
    Något är definitivt fel i dendär uträkningen, men man kan ju hoppas att de har felmärkt och att de har missuppfattat vems blöjorna är och kan be om ursäkt för misstaget samt se till att det inte händer igen.

Jag håller med om tipset att lämna med det antal blöjor du beräknar att han bör kunna ha användning för när han är där (en eller två i väskan t.ex.) för då har han ju det antal blöjor han behöver och kan i värsta fall få låna av någon annan ifall de skulle ta slut.
    Sisådär 90 blöjor lär ta ett tag att behöva "låna" tillbaka om man räknar lite snällt på att han kan ha behövt en del av dem själv.
  • NadiaMi

Kan det vara så att de har ställt paketet någon annanstans och bara lagt upp några få blöjor på en hylla vid skötbordet? Och när den lilla högen börjar ta slut så säger de till utan att komma ihåg paketet...

Att drygt 100 blöjor går åt på mindre än en vecka känns ju faktiskt lite väl... Speciellt om varje barn i snitt inte behöver mer än 3 blöjbyten under en hel dag på förskolan.

• NadiaMi
    Jennie med ie skrev 2011-04-14 18:44:57 följande:
    Ja sånt kan ju hända, att man missar att det finns ett paket eller att det glömts skriva namn eller så... Men att det skulle ske två gånger på rad känns föga troligt.
    Jo, det håller jag med om.
    Jag greppar bara efter halmstrån eftersom det borde finnas en rimlig förklaring på hela situationen.

Det kan bara inte vara så att det enda blöjpaketet ska behöva räcka till vartenda barn på hela avdelningen eller att TS är den enda förälder de har bett tagit med mer blöjor till dagis. Eller, kan kan det ju uppenbarligen men det borde inte vara möjligt.
Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??