Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??
Jag jobbar som förskollärare och så här ska det absolut inte gå till!!
Även här står "våra" föräldrar för sina barns blöjor - varje gång de lämnar ett paket namnas paketet av oss och ställs på det barnets plats i ett speciellt skåp i skötrummet.
Vi markerar på en tavla klockslaget varje gång vi byter en blöja på ett barn intill deras namn, inte för att ha koll på blöjorna utan för att vi ska vara säkra på att inte ha glömt att byta på något barn.
Börjar blöjorna ta slut (vanligtvis efter 2-4 veckor beroende på barn och hur mycket det är där) sätter vi upp en lapp på barnets hylla i hallen och föräldern tar med sig ett nytt paket.
Skulle blöjorna ta helt slut innan de haft med sig nya så har vi ett extra paket som vi köpt in skulle det mot förmodan vara slut så lånar i av ett annat barn, det vet föräldrarna ocm och har hänt att jag varit tvungen att göra EN gång tror jag under ett år...
...jag tycker absolut att du ska ta upp det och ifrågasätta, alternativt ta bara med två blöjor varje dag eftersom han går så lite så har de till en ev. bajsblöja och ett extra byte...