Inlägg från: Drömmarmamman |Visa alla inlägg
  • Drömmarmamman

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Vi hade så  på äldsta sonens första dagis. Vi skulle lämna paket och det gick bra till en början. Tills de började pocka på oss att köpa fler, och fler och fler. Samtidigt som jag såg att en mamma som iofs var ensamstående hade den lilla "köp fler blöjor" skylten på sin dotters låda i tre veckor utan att någon sa något till henne....

Så jag slutade lyssna på uppmaningen att köpa fler blöjor, rätt ofta. Självklart köpte vi då och då, men inte så slaviskt som vi gjort innan. Vår son hade lånat ut massa blöjor redan fick vi veta och det fördes ingen typ av koll om vem som lånade ut mycket eller fick tillbaka mycket.

Men det positiva var att när sonen slutade på dagiset fick vi i alla fall tillbaka halva senaste paketet vi lämnat. Det var ju omtänksamt att de sparat det åt oss istället för att inte säga något om det (vi visste inte ens att det fanns blöjor kvar när vi hämtade hans grejor), men de blöjorna vi fick (ett halvt Libero 52 paket) tror jag inte täckte upp för alla blöjor vi "lånat ut".

Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??