• logg81

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Jag lämnar blöjor på dagis. Tösen går 15 timmar. 3 dagar/ vecka. Jag tror jag köpte ett paket blöjor för över en månad sedan. Fast tösen var sjuk en vecka så då användes ju inga blöjor.

För en yngre än min tös (hon går på toa/potta ibland...) så kanske det går åt ett paket i månaden? Jag menar... på 3 timmar kan man väl bara hinna byta en gång och ev någon mer om barnet bajsar...?
    Det är helt omöjligt att ditt barn använt 52 blöjor på 6 timmar. De kan ju inte göra annat än byta :-O

Jag instämmer med de som tycker du ska ta med blöjor bara för de 3 timmarna ni har barnet på dagis. Vad kan det gå åt? Max 3-4 st?
    Lämna det och inte en blöja mer. Och kräv att dagis ska ersätta er för de försvunna blöjorna! Oavsett om man lånar av andra barn om det tar akut slut är det ju inte meningen att det ska lånas på det där sättet. Ni ska inte hålla andra barn med blöjor!

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • logg81
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-04-14 19:47:03 följande:
    Orkar inte läsa annat än TS
    VA? vad bor ni i för u-lands kommun?
    Hos ingår blöjor, om jag var du skulle jag lämna med 3 blöjor/dag, mer går det fan inte åt om inte ungen är sjuk.
    Vad jag har förstått är det ganska vanligt att man står för egna blöjor...
  • logg81

Emma o loppan:

Jag betalar ingenting... Jag tror de har glömt bort mej

• logg81
    Anonym skrev 2011-04-14 21:08:29 följande:
    Varför skaffar man barn då om man inte ens har råd att köpa blöjor? Oansvarigt.
    Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 20:57:08 följande:
    Och? Vad har det med anarki att göra?
    Fast man kanske hade en bra ekonomi när man "skaffade" barnet och något har hänt undertiden... Tyvärr är jag inte synsk så jag vet inte hur min ekonomiska situation ser ut om 6 månader...

Jag kan villigt erkänna att jag lånade 69 kr av min mamma idag för ett paket blöjor som ska räcka till på Onsdag när barnbidraget kommer.
    Shit happens...
Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??