• Anonym

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

För våra barn räcker 1 pkt blöjor 1 HEL månad så de där är skitsnack.. visst alla abra är olika men inte fAAN gör dem 2an 15 ggr / dag om dem inte e sjuka dvs..  dem borde skämas!!

• Anonym

Självklart ska inte ni köpa blöjor till alla barn är ju totalt orimligt. De utnyttjar ju er och att ni är nya. Säg ifrån på skarpen och funkar inte det så prata med förskolechefen/rektorn. Förresten i många kommuner ska de kunna söka bidrag för att själva kunna bekosta barnens blöjor oavsett om det är kommunalt eller privat, ring barnomsorgschefen på kommunen och fråga hur det är där ni bor.

• Anonym
    Anonym (blöjan) skrev 2011-04-14 16:34:40 följande:
    Ja alltså visserligen är jag glad om de är noga med att byta blöja men jag vet att min son inte behöver bytas på 52 ggr på 6 timmar och jag kan aldrig tänka mig att de byter på alla barn så ofta. Det skulle bli 624 blöjbyte på två dagar och alltså över 200 blöjbyte per personal på den avdelningen. Det är inte rimligt. 
    Och ett blöjbyte var sjunde minut för ditt barn... Jisses! Hur kan de tro att du ska gå på det?!
  • Anonym
    Anonym (blöjan) skrev 2011-04-14 16:44:30 följande:
    Ja imorgon lämnar jag honom med 6  blöjor. Han ska vara där från nio till tolv. Om han behöver bytas på mer än två gånger i timmen hela tiden är det för ofta och då får de ringa mig så att jag kan ta med honom till vårdcentralen för en koll. 
    Men snälla TS om du inte byter så ofta på honom hemma så fattar du väl att det inte är din son det är fel på utan att det är personalen som utnyttjar er och anänder blöjorna till de andra barnen också. Sätt ner foten och kontakta chefen istället.
  • Anonym
    Anonym (blöjan) skrev 2011-04-14 16:50:50 följande:
    Känns bara konstigt att de skulle göra det medvetet. Vad har de för nytta av det liksom? De måste ju vara förvirrade. 
    Är nog snarare så att de andra föräldrarna skiter i att köpa blöjor så då åker ni på det istället. Byter ni inte flera gånger i timmen hemma så gör de inte det på dagis heller. Kissade han eller bajsade så ofta på dagis skulle han göra det hemma också. De utnyttjar er. Kontakta chefen istället för att släpa en frisk son till VC.
  • Anonym

Varför tar du inte upp detta med personalen????
    det är väl bara att säga som det är??
    eller är du rädd för nåt?
    Jag hade blivit skit förbannad och jag hade defenetivt inte tolererat det!!  sätt ner foten och säg ifrån!!!

• Anonym

prata med chefen för det daghemmet, eller området. Det där är ju oacceptabelt. Annars är det bara att lämna bara så många blöjor som räcker för en dag. Inte en enda mer. Men om dom inte slutade göra så, så skulle jag byta dagis. Alla gånger. Fast först skulle jag sätta hårt mot hårt.. låter helt absurt!! Personalen måste vara bra märklig... kanske inte är ett bra dagis direkt? Eller var det bara en i personalen som reagerade sådär? Försök isf prata med dom andra vettja.

• Anonym

Lämna bara ett par blöjor för dagen!

• Anonym

Vi tar med egna och dagis har egna som dom tar ifrån OM vi inte skulle hinna ta med i tid.

• Anonym

Dom kör samma sak på vårt dagis. Jag har inte köpt en enda blöja på fyra månader Skrattande Går ju "låna" av dom andra ungarna. Sparar rätt gott med pengar som man kan ha roligare för.

Ett tips är att "glömma" eller "inte haft tid att handla" varje dag så ska du se att saken löser sig själv! Dom har slutat fråga oss nu.

Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??