• Kaupa Jaur

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Vi hade samma problem. Lata föräldrar som inte tog med blöjor till sina barn och sedan inte verkade reagera när barnet kom hem i fel sorts blöjor.

Men vi löste det genom att skriva vår sons namn med spritpenna på blöjorna. Då kom andra barn hem med vår sons namn på sig och då tror jag att vissa föräldrar fick sig ett litet uppvaknande för det gick inte åt fler blöjor sedan.

• Kaupa Jaur
    Anonym skrev 2011-04-14 20:47:48 följande:
    Dom kör samma sak på vårt dagis. Jag har inte köpt en enda blöja på fyra månader Skrattande Går ju "låna" av dom andra ungarna. Sparar rätt gott med pengar som man kan ha roligare för.

Ett tips är att "glömma" eller "inte haft tid att handla" varje dag så ska du se att saken löser sig själv! Dom har slutat fråga oss nu.
    Det var ju fyndigt tänkt. Varför inte sluta betala dagisavgiften också? Åh, just det, jag glömde.. Det drabbar ju en själv, då är det ju otänkbart!
  • Kaupa Jaur
    Anonym skrev 2011-04-14 20:50:50 följande:
    Ja, om du förstod resonemanget själv förstår jag inte varför du tryckte på "Posta inlägget"....
    Jaha, du förstod inte... Nej, vad kan man egentligen begära av en anarkist.
  • Kaupa Jaur
    Anonym skrev 2011-04-14 20:54:51 följande:
    fyfan vad ruttet!
    här har vi folk som erkänner också att de snålar av andra.

fattar inte dagis,eller kommunen att det systemet ej funkar?
    vad pinsamt. tur att vår kommun inte är så snåla...gosh
    Eller hur. Jag är utfattig, men inte fan snor jag blöjor av andra för det. Jag köper egna åt mina barn och det är väl en självklarhet att man ska göra det.

Nån måtta på hänsynslösheten får väl ändå finnas. Den stackars förälder som kämpar och sliter för att få några kronor över till blöjpaket ska bli bestulen på dagis av någon som skulle kunna köpa 15 paket? Fyfan vad ruttet. Det är väl därför hon måste vara anonym.
  • Kaupa Jaur
    Anonym skrev 2011-04-14 20:55:27 följande:
    Haha anarkist, jag är blå in i själen.
    Och? Vad har det med anarki att göra?
  • Kaupa Jaur
    Anonym skrev 2011-04-14 21:08:29 följande:
    Varför skaffar man barn då om man inte ens har råd att köpa blöjor? Oansvarigt.
    Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 20:57:08 följande:
    Och? Vad har det med anarki att göra?
    You tell me, det var du som sa att jag var anarkist.
    Oj, jag har inte råd med mer internetuppkoppling så tyvärr hann jag inte svara!
Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??