• Stinky

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Oj! Är jäkligt tacksam över att sonen går på ett dagis dit man slipper köpa blöjor när jag läser det här. Vilket svinn! Skulle aldrig tolerera det beteendet. Om det är så stort problem för dagiset med oansvariga föräldrar som "glömmer" blöjor till sina barn, så borde de fsk:n köpa in blöjor, så slipper både föräldrar och personal blöj-tafset och löser problemet en gång för alla.

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Stinky
    Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 22:41:33 följande:
    Oj, jag har inte råd med mer internetuppkoppling så tyvärr hann jag inte svara!
  • Stinky
    Odhos skrev 2011-04-14 23:10:10 följande:
    Fast ungar ser ju likadana ut, personalen kanske tar fel när dom byter blöjorna?
    *asg*
  • Stinky
    Anonym skrev 2011-04-14 23:58:38 följande:
    Sjukt system att behöva ta med blöjor till dagis!! Fattar ju vem som helst att det missbrukas. Bättre att detingår i avgiften som här i sthlm.
    Håller med dig till 100%. Märkligt system, det där.
  • Stinky
    Lindreas skrev 2011-04-15 00:04:20 följande:
    Nej, inte i Stockholms kommun, det stämmer bra det.
    I Sthlms kommun är blöjorna medräknade i fsk-avgiften. Bekvämt och bra.
  • Stinky
    Lindreas skrev 2011-04-15 00:15:25 följande:
    Ja, det funkar. Om man inte har barn som inte kan ha vissa blöjor, utan måste ha sina speciella, och du kan ge dig fan på att ingen unge kan ha samma. Av 17 barn hade vi 12 som inte kunde ha de som förskolan köpte in, så vi fick ju ge oss iväg till affären och köpa blöjor av "rätt" märke till alla ungar. Jättesmidigt, verkligen...
    Det är jättesmidigt, om fsk:n köper in blöjor som är det mest vanliga märket. De som inte kan använda fsk:ns blöjor, får ta med sig egna. Men de kan då också vara bombis på att det är bara deras unge som har de blöjorna sen också.
  • Stinky
    Anonym skrev 2011-04-15 01:47:41 följande:
    Det låter ju helt otroligt. Här ingår blöjorna i förskoleavgiften och alla barn under alla år vi haft blöjbarn på förskolan har kunnat ha samma.....
    Kräver man ett speciellt märke så får man väl ta med själv. Låter som ett "föräldraproblem" snarare än ett "barnproblem".
    Jag tänker likadant.
  • Stinky
    Fröken Löken skrev 2011-04-15 11:09:36 följande:
    Fast de föräldrar som "glömmer" blöjor kanske inte går på föräldramöten heller...

Ts hur har det gått? Uppdatera :)
    Vad har föräldramöten med saken att göra?
Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??