• Lindreas

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Nej det där är helt sjukt! Visst kan man låna en blöja om någon har slut, men de måste ju använt era blöjor till hela avdelningen!

Ta inte med fler paket nu, bara så det räcker över dagen och poängtera noggrant varför ni gör så.

• Lindreas
    Annkris skrev 2011-04-14 22:48:52 följande:
    Äh, jag tror du överdriver. En normal människa borde ha reagerat och protesterat redan vid fösta uppmaningen om att införskaffa nya blöjor.  Jag är skeptisk till sanningshalten i trådstarten.
    Nja... Där jag jobbade hade vi ett system där vi skrev namn på blöjpaketen och lade fram blöjor i barnets hylla. Sen hade vi som rutin att när blöjpaketet tog slut så satte vi upp en lapp, eftersom jäkligt många föräldrar är långsamma med att komma med nya blöjor (eller så kör de med samma system som parasiten "Anonym" tidigare i tråden). Så i början, eftersom det får plats ganska många blöjor i hyllan, bad vi om blöjor ett par gånger i rad, och det var det ingen som reagerade på. Det kan ju vara likadant på ts förskola, eller hur?
  • Lindreas
    Anonym skrev 2011-04-14 23:58:38 följande:
    Sjukt system att behöva ta med blöjor till dagis!! Fattar ju vem som helst att det missbrukas. Bättre att detingår i avgiften som här i sthlm.
    "Här i sthlm"? Jag jobbar i Stockholm och där ingår inte blöjorna.
  • Lindreas
    Anonym skrev 2011-04-15 00:02:11 följande:
    Men du jobbar nog inte i stockholms kommun!! Omöjligt för här ingår blöjor.
    Nej, inte i Stockholms kommun, det stämmer bra det.
  • Lindreas
    Stinky skrev 2011-04-15 00:07:38 följande:
    I Sthlms kommun är blöjorna medräknade i fsk-avgiften. Bekvämt och bra.
    Ja, det funkar. Om man inte har barn som inte kan ha vissa blöjor, utan måste ha sina speciella, och du kan ge dig fan på att ingen unge kan ha samma. Av 17 barn hade vi 12 som inte kunde ha de som förskolan köpte in, så vi fick ju ge oss iväg till affären och köpa blöjor av "rätt" märke till alla ungar. Jättesmidigt, verkligen...
Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??