Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??
Nu har jag inte barn själv men har vikaierat på dagis och är bara allmänt upprörd, hur i helvete kan ni vara så lugna TS?
Om förskole personalen hade bett mig köpa 104 blöjor på en vecka så hade jag fått knäppryck och frågat hur i helvete de kunde gå åt till ett 3h/d barn och och hur kom det sig att det lånades sådana oerhörda mängder från mig?
Jag skulle även säga att alla dessa lånade vill jag ha tillbaka till mitt barn eller kompensation för, det är inte min uppgift att försörja dagis med blöjor bara för de inte orkar tjata på snyltare som uppenbarligen skiter i att köpa blöjor eftersom de får låna av andra barn helatiden.
Om de blev arga som de blev mot dig hade jag dragit fram att 1 paket med 52 kan inte gå åt på två dagar till en unge, altså lånades det hutlösa mängder och därav så ska någon annan stå för de lånade blöjorna inte att vi skulle köpa in fler som bara kommer försvinna på alla andra barn, sen skulle jag gå till rektorn och fråga varför det är okej att ni ska köpa 3 paket på 1½ vecka när det går åt ungefär 1pkt en månad och låna ut alla blöjor till alla andra barn..
Sätt hårt mot hårt, om de nu har gjort ett misstag och slarvat bort 2 nästan fulla pkt från er så undrar jag hur dementa personer kan få jobba där.
Jag vikaierade på förskoler (dagis som jag säger) där blöjer ingick men allt annat skulle man ha koll på, listor med alla barn som skulle bytas, oftast hade varje barn ett dags schema som skulle följas om inga oförutsedda olyckor hänt, samma med vilostunder, kreaktiva aktiviteter i små grupper, kläder som vi höll väldigt bra koll på trots att många var omärkta.
Om de nu inte "kan" hålla reda på blöjor så skulle jag börja betvivla att de kan hålla koll på mer än ett barn utomhus också.