-
Ja, om du förstod resonemanget själv förstår jag inte varför du tryckte på "Posta inlägget"....Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 20:49:16 följande:Det var ju fyndigt tänkt. Varför inte sluta betala dagisavgiften också? Åh, just det, jag glömde.. Det drabbar ju en själv, då är det ju otänkbart!
-
fyfan vad ruttet!
här har vi folk som erkänner också att de snålar av andra.
fattar inte dagis,eller kommunen att det systemet ej funkar?
vad pinsamt. tur att vår kommun inte är så snåla...gosh -
Haha anarkist, jag är blå in i själen.Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 20:51:56 följande:Jaha, du förstod inte... Nej, vad kan man egentligen begära av en anarkist.
-
Varför skaffar man barn då om man inte ens har råd att köpa blöjor? Oansvarigt.Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 20:56:47 följande:Eller hur. Jag är utfattig, men inte fan snor jag blöjor av andra för det. Jag köper egna åt mina barn och det är väl en självklarhet att man ska göra det.
Nån måtta på hänsynslösheten får väl ändå finnas. Den stackars förälder som kämpar och sliter för att få några kronor över till blöjpaket ska bli bestulen på dagis av någon som skulle kunna köpa 15 paket? Fyfan vad ruttet. Det är väl därför hon måste vara anonym.You tell me, det var du som sa att jag var anarkist.Kaupa Jaur skrev 2011-04-14 20:57:08 följande:Och? Vad har det med anarki att göra? -
Sjukt system att behöva ta med blöjor till dagis!! Fattar ju vem som helst att det missbrukas. Bättre att detingår i avgiften som här i sthlm.
-
Men du jobbar nog inte i stockholms kommun!! Omöjligt för här ingår blöjor.
-
Det låter ju helt otroligt. Här ingår blöjorna i förskoleavgiften och alla barn under alla år vi haft blöjbarn på förskolan har kunnat ha samma.....Lindreas skrev 2011-04-15 00:15:25 följande:Ja, det funkar. Om man inte har barn som inte kan ha vissa blöjor, utan måste ha sina speciella, och du kan ge dig fan på att ingen unge kan ha samma. Av 17 barn hade vi 12 som inte kunde ha de som förskolan köpte in, så vi fick ju ge oss iväg till affären och köpa blöjor av "rätt" märke till alla ungar. Jättesmidigt, verkligen...
Kräver man ett speciellt märke så får man väl ta med själv. Låter som ett "föräldraproblem" snarare än ett "barnproblem". -
Vi tog med blöjor till vårt dagis.
Men det kanske var 1 gång i månaden dom ringde och bad att fylla på.
Varannan dag låter som dom inte har koll över huvudtaget.
Har ni föräldrakooperativ?
Eller så är det någon personal som stjäl hem. -
Vår son går heltid och jag tror inte jag lämnar blöjpaket oftare än varannan vecka ca?
-
Hej! hade samma bekymmer men då hade jag libero up&go...sen köpte jag vanliga tejp blöjor från ica då fick mina blöjor vara.
mitt barn var inte heller måånga timmar men endå gick blöjorna åt. en dag hade de inte ens bytt för jag hade satt ett kryss på blöjan & de var samma blöja hem igen så så mycket kan de ej byta!:)