• Anonym

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

Tycker du ska byta förskola! Ditt barn lär ju inte få många minuter till att få leka och få pedagogisk inlärning med alla dessa blöjbyten. ;)

Nä men allvarligt talat så tror jag att du bara ska ta upp det i lugn och ro med personalen igen och framföra dina åsikter. Kanske behöver personalen få en spark i rumpan och se över systemet av blöjor. Funkar inte det så ring chefen.

Lycka till....

• Anonym

Låter väldigt konstigt! Självklart är det inte ditt barn som använder alla de blöjorna! Kanske skulle ni göra tvärtom och varje morgon lämna blöjor för bara den dagen...Men jag tycker du ska prata med förskolechefen. Någon stjäl ju från er.

• Anonym

TS:  du kan väl berätta hur det går sen! *nyfiken*

• Anonym

Låter helt sjukt. det hade jag inte dragit mig för attt ta uppmed personalen.

Det borde gå åt ca 1-2 blöjor, högt räknat 3 mellan klockan 9-12.

På dotterna förskola lämnas hon nybytt och sedan byter de efter lunch om inget hänt.........................så en bläja per förmiddag om hon inte bajsat.

Jag hade lagt 3 st blöjor om dagen i hennes fack om jag varit dig.

• Anonym
    Paninaro skrev 2011-04-15 13:54:38 följande:
    Naturligtvis är det inte TS barn som har använt alla blöjorna. Hade det varit jag hade jag sagt att jag gärna lånade ut blöjor när det krisade men att det inte är okej att det går åt så många och att förskolan behöver se över rutinerna för detta.

Förstår däremot inte varför TS ber personalen skriva upp när det sker blöjbyte, det är ju uppenbart inte TS barn som använt blöjorna. Förmodligen blir jag lite irriterad på hennes sätt att uttrycka sig då jag ogillar människor som ska insinuera massa saker och vara passivt agressiva istället för att rakt och tydligt tala om att de tycker saker är fel.
    Bra sagt! Lika bra att vara tydlig och rak och säga att det finns inte en chans att XXX har använt alla dessa blöjor! Ofta får man bättre svar också!
  • Anonym

En fundering till er som måste ta med er blöjor till dagis, vad får ni betala för att ha er barn på dagis i månaden då?? ( i våran kommun igår blöjor nämligen i kostnaden?

• Anonym
    carbe skrev 2011-04-15 17:30:20 följande:
    Det är samma pris överallt oavsett med eller utan blöjor.....
    det är ju lite konstig eller? är det olika kommuner eller är det privata dagis som man måste ta med blöjor till?
  • Anonym
    tryggo skrev 2011-04-15 17:39:57 följande:
     När vi bodde i stockholm/ huddingekommun( skogås) så ingick bjöjorna i avgiften men när vi flyttade till Västerbotten så ingick INTE bjöjorna
    var det privat/föräldrakooporativt dagis då?
  • Anonym

Det där låter ju helt sjukt!!  Tycker ts ska ta upp med pedagog om att de är okey att man lånar om andra barn saknar men att de skulle gå 52 blöjor på inte ens en heldag är ju helt sinnesjukt.. Då har dem andra barnen använta bara hans blöjor!!

Jobbar själv på en förskola o där har barnen sina egna blöjor. O inne på toaletten har dem egna blöjkorgar så man enkelt vet vem som har vad osv.. Vi sätter upp en lapp på barnens hylla när blöjorna börjar ta slut. O jag tycker de funkar kanon, vi får oftast nya blöjor i tid o skulle vi inte få de så har vi "låneblöjor" ( alltså förskolans blöjor) Tror föräldrarna brukar komma automatiskt med ett nytt paket ungefär var 3e vecka.. =) 

• Anonym

Fråga om inte de andra föräldrarna också lämnat blöjor och hur f-n alla paketen (för det måste vara många) kan ta slut så snabbt isåfall.

• Anonym

Jag skulle ha kontakat chefen för dagis och säga att om det inte inte blir en förändring så kontaktar vi någon på kommunen. Ni kan ju sammtidigt göra så att ni lämnar 3-4 blöjor de dagar då han är där.

• Anonym

Hinner man ens byta blöja 52 ggr på 6 timmar.

Jösses vad snabb personalen måste vara!

• Anonym

På min dotters dagis betalar man 100 kr i månaden för blöjbarn och så ser personalen till att det finns blöjor. Mycket bättre system.

Klart att inte ni ska betala andras blöjor! Det är ju jättedyrt och helt orimligt.

Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??