Täta sammandragningar.. GBS.. Är jag bara nojjig!
Är gravid i vecka 29 (28+2). Har sen i helgen haft rätt täta sammandragningar. Dessa kan komma utan ansträngning. Idag har jag inte gjort nånting. Låg i sängen och läste en bok. Mellan kl 13-15 hade jag sjukt mkt sammandragningar och det kändes. Inte så att det gjorde hysteriskt ont, men det kändes. Då låg det kring magen, ner mot underlivet och lite bak mot ryggen. Inte nog med så fick jag som migrän och blev väldigt varm.
Vet ju att det hör till att man har sammandragningar och att livmodern tränar sig inför förlossningen. Men jag blir ändå lite orolig.
Fick veta av Bm för nåra veckor sen att urinodlingen jag skickat visade på GBS. Det är nåt jag inte ska tänka på tycker hon. Det är typ det hon säger till mig. "Det är normalt" "Tänk inte på det" osv. Så säger många andra också i min omgivning. Men såna svar fick jag även när jag anade att jag hade uvi + att jag kände på mig att jag hade GBS. Och magkänslan hade ju rätt. Men jag vill inte brusa upp mig ifall det inte är nåt allvarligt heller.
Nån som kanske kan berätta lite om egna erfarenheter av graviditeten och liknande besvär?
Tacksam för svar!