• Rafael90

När tog du studenten?

Jag tog studenten när jag var 17, men när jag berättar för folk hur gammal jag är idag (är 20) så säger de "jaha, så då har du precis gått ut gymnasiet då?". Tar man inte normalt studenten när man är 17-18?

• Svar på tråden När tog du studenten?
  • Jenny26

Jag tog studenten det året jag fyllde 19år.

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • lunkentuss

Man tar studenten det år man fyller 19... =)

Om man ska kunna göra det som 17-åring så måste man ju ha flyttast upp ett par klasser...?

• Rafael90
    lunkentuss skrev 2011-04-14 22:47:34 följande:
    Man tar studenten det år man fyller 19... =)

Om man ska kunna göra det som 17-åring så måste man ju ha flyttast upp ett par klasser...?
    Jag började lågstadiet med att hoppa upp till 2an direkt och fyller år på hösten, så jag var 17 när jag tog studenten, skulle dock fylla 18 samma år. Därför trodde jag att man tar det när man fyller 18, men som du säger, det blir ju året man fyller 19 isåfall Tungan ute mysteriet är löst!
  • lunkentuss
    Rafael90 skrev 2011-04-14 22:52:06 följande:
    Jag började lågstadiet med att hoppa upp till 2an direkt och fyller år på hösten, så jag var 17 när jag tog studenten, skulle dock fylla 18 samma år. Därför trodde jag att man tar det när man fyller 18, men som du säger, det blir ju året man fyller 19 isåfall Tungan ute mysteriet är löst!
    gött iaf att "hoppa" 1 år Lyllos
  • Rafael90
    lunkentuss skrev 2011-04-14 22:56:49 följande:
    gött iaf att "hoppa" 1 år Lyllos
    Tja, är man smart så är man... Tungan ute
  • AnnelieE
    Rafael90 skrev 2011-04-14 23:25:56 följande:
    Tja, är man smart så är man... Tungan ute
    Men om man inte lyckas klura ut att man tar studenten ett år tidigare än de flesta när man hoppat över en klass kanske man inte är så smart ändå... Cool
  • Rafael90
    AnnelieE skrev 2011-04-14 23:28:34 följande:
    Men om man inte lyckas klura ut att man tar studenten ett år tidigare än de flesta när man hoppat över en klass kanske man inte är så smart ändå... Cool
    Obestämd höhö...
Svar på tråden När tog du studenten?