• Anonym

Varför så svårt att acceptera att vissa helt enkelt inte vill?!

Jag har ingen sexlust alls när det gäller penetration och har aldrig någonsin haft det. Jag blev av med oskulden "bara för att" - skulle jag få spola tillbaka tiden skulle jag hellre behållt den och de gånger jag har haft vanligt sex så har det varit för att jag vill göra mannen i fråga nöjd. Min nuvarande pojkvän accepterar att jag inte har någon sexlust och vi lever ett bra liv där vi har ersatt vaginalt sex med så mycket annat som oralsex, vanlig beröring där vi utforskar varandras kroppar, massage, även analsex då och då..

Det han inte accepterar är när jag säger att det bara är så, när han frågar mig VARFÖR jag inte vill ha vaginalt sex. Han tror att jag har något fel medicinskt, fysiskt eller liknande och ska uppsöka hjälp hos läkare eller gynekolog eftersom att jag har lust till oralsex men ingenting annat. Jag har provat allt möjligt som har med medel och piller att göra men ingenting fungerar. Jag vill helt enkelt inte ha sex när det ändå inte ger mig ett piss!

VARFÖR kan man inte ha 0 sexlust utan att det är fel på en? Måste man verkligen ha en gnutta sexlust för att man ska klassas som "normal"? Jag får ingen njutning av vaginalt sex, oavsett vilken ställning vi kör i eller hur mycket han än smeker på klitoris samtidigt osv men däremot får jag det genom allt annat (oralsex, analsex, pullande). För mig är vaginalsex en kuk som åker in i fittan ett flertal gånger och ingenting mer - jag ser ingenting skönt eller upphetsande i själva akten och det känns... ptja, ingenting?  (nej, jag är inte slapp så skippa kommentarerna om det). Jag blir kåt på syner, dofter och liknande och skulle ärligt talat kunna säga att jag blir mer kåt av att se honom nyduschad inlindad i en handduk än när han pullar mig trots att det är skönt.

Han tror även att det sitter i huvudet på mig, att min inställning till kuk i fittan gör så att jag inte tillåter kroppen att "känna efter" och "finna njutningen" som han säger. Kan det vara så?

• Svar på tråden Varför så svårt att acceptera att vissa helt enkelt inte vill?!
  • Anonym (Preferenser)

Fast det stämmer inte när du skriver att du inte har någon sexlust för det har du ju, vilket du skriver vid ett flertal tillfällen. Sex är inte enbart penetrationen utan även oralt/analt/petting m.m. Du gillar helt enkelt inte penetration i din vagina.

Alla har sina preferenser och jag anser inte att varken det ena eller det andra är fel, det handlar bara om att man gillar olika saker.

• redneck girl

du har ju sexlust. men vill inte ha vaginalsex bara.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Anonym

Var lite otydlig, menade såklart att jag inte har någon sexlust gällande just det vaginala sexet. Men vad tycker ni - är jag onormal eller har något fysiskt fel för det?

• Anonym (Preferenser)

Jag tycker att du är "normal" (vad nu det innebär). Jag tycker inte att personer som är asexuella är "onormala" heller för den delen. Jag anser inte att sex är så viktigt som samhället i stort tycker.

Om du trivs med ditt sexliv så förstår inte jag varför det skulle vara fel.

• Anonym (Hpfrm)
    Anonym skrev 2011-04-16 04:24:56 följande:
    Var lite otydlig, menade såklart att jag inte har någon sexlust gällande just det vaginala sexet. Men vad tycker ni - är jag onormal eller har något fysiskt fel för det?
    Det är väl tom rätt vanligt att vaginal penetration inte ger så mycket stimulans. Som att andas ungefär, det behövs men känns inte så mycket när syret åker in och ut. Fast du tycker ju tydligen om att bli pullad... vad i det är som är "rätt skönt"?

Förutom det är du ett fullständigt freak, hur onormal som helst
  • Anonym

Jag vet inte om man kan kalla det normalt när ens primitiva drifter är satta ur funktion. Att föröka sig är en drift som behövs för att mänskligheten ska överleva. Så är det bara. Sen att man idag har kommit fram till sätt att lösa den biten med provrör är ju en annan sak...

• ja men va fan

Ja på sätt och vis så sitter det kanske lite i huvudet på dig, eller kanske i hur du tror att vaginalt sex ska kännas. Det känns inte så mkt om man jämför med annat sex såsom analt och tack gode gud för det med tanke på att det faktiskt ska kunna komma ut barn den vägen. Men det känns betydligt mer om man hittar de punkter som faktiskt finns där.
    Sen är det väldigt individuellt, en del får orgasm direkt enbart vid vaginaltsex och andra aldrig. Jag har aldrig fått orgasm av att enbart suga kuk, men det är en del av sexet med allt vad det innebär och därför jävligt upphetsande.

Svar på tråden Varför så svårt att acceptera att vissa helt enkelt inte vill?!