• Psykopomp

PCO+Gravidsymptom+Cerazette

Hejsan kära Familjeliv! Jag är en 25-årig tjej som har en del funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med!

För det första så har jag sjukt många graviditetssymptom just nu, ömma bröst, känsliga ovanligt illröda bröstvårtor, humörsvängningar, en molande värk i nedre delen av magen som kommer och går och halsbränna på morgonen, plus en konstig sak som jag inte vet om det kan vara ett tecken, men jag känner min puls jätte jätte tydligt i magen vilket jag aldrig brukar göra annars!

Men jag har blivit diagnostiserad med PCO och använder dessutom Cerazette så det känns ju som att chansen inte är så stor att det är något men man blir ju fundersam.
    Så jag undrar lite, har alla med diagnosen PCO svårt att få barn?
    Och har ju läst att många blivit gravida med just Cerazette, jag tar dom dessutom vid lite oregelbundna tider, men iallafall oftast nångång mellan 20.00 och 00.00!  Har använt Cerazette i lite mer än 1½ år så att om det var biverkningar borde jag väl fått dom tidigare? Eller kan min kropp bara ha fått för sig att bli skengravid helt plötsligt bara sådär?
    Cerazetten gör dessutom att jag inte har nån blödning alls, kan man ändå ha ägglossning?

Känns fruktansvärt mentalt jobbigt att ta ett grav. test för på ett sätt skulle jag inte ha något emot en liten bebis så jag vill inte göra det i onödan och bli besviken.

Många frågor och har förmodligen en 20 frågor till också men vi börjar såhär! :) 

• Svar på tråden PCO+Gravidsymptom+Cerazette
  • Psykopomp

Gjort grav. test nu, det var negativt och brösten gör bara mer och mer ont! Enda förklaringarna till ömma bröst jag hittar är ägglossning, mens och graviditet  så jag upprepar några av mina frågor..

Kan man ha ägglossning även fast man inte får någon blödning? 
    Eller är jag skengravid? Hur kan man då få stopp på det? 

Har alla med diagnosen PCO automatiskt svårt att få barn?
    Och har någon här med PCO bllivit gravid ofrivlligt?
    Och kan det vara så att jag är gravid, mot alla odds? 

Och sen undrar jag också om man får nån slags uppföljning när man fått diagnosen, dom skrev bara ut massa piller och gjorde en gyn undersökning, då kändes det bra, hon jag fick träffa forskade till och med om just PCO sen slutade hon tyvärr och började med forskningen helhjärtat. Fick sen en gynundersökning till, fast det kändes väldigt oseriöst, hon barnmorskan fattade inte ens varför jag var där och lyssnade inte ett ord på vad jag sa och det kändes som att jag visste mer om sjukdommen än vad hon gjorde.. och det är skrämmande för jag vet nästan ingenting. :P 

Så jag skulle bli evigt tacksam om någon skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med mina frågor!  

• Psykopomp

... Har jag skrivit i fel del av forumet? Eller är det så korkade frågor att ingen vill svara? :(

Svar på tråden PCO+Gravidsymptom+Cerazette