Natt trots?
Hej,
Denna veckan har min treåriga dotter vaknat vid flertal tillfällen och varit enormt ledsen och arg. Till en början kan jag känna att hon inte är riktigt kontaktbar, men detta går snabbt över och jag kan tala med henne.
Hon blir så arg vad jag än föreslår det kan vara allt från att jag erbjuder henne lite vatten till att jag inte gör det. När min man tar hand om henne så går det inte hon vill bara ha mamma men fast att jag följer med på toalett eller bara ligge bredvid henne så gör jag fel och är dum och hon kan skrika så att hon är nära att kräkas. Hon är en klok liten tjej som är väldigt verbal och viljestark.
Jag vet inte hur jag ska få bukt på dessa nattliga utbrott, tycker så synd om henne och sedan väcker hon sina syskon. Vilket resulterar i att nättern under veckan som gått inte har varit tillräcklig återhämtning för någon familjemedlem.
Jag har aldrig tidigare hört talas om ett beteende som detta, då jag inte tror det är nattskräck då jag kan tala med henne om ej direkt vid start av utbrott.
Kan detta vara en del av hennes utveckling, finns det något vi föräldrar kan göra för att få henne att slippa detta. Vill tillägga att hon oftast sover hos oss och att hon utan att jag tagit upp frågan kan komma och säga mamma inatt ska inte jag bli så där arg.
Tacksam för svar
Vänligen
Mamma till tre