Parniara skrev 2011-05-02 17:06:44 följande:
Vi har kört NAN HA 1
Mest för att jag tror att det är bättre att ge bröstmjölk så länge som möjligt. Lyckas man frysa några hundra ml per dygn så kommer man ju snart upp i ett lager så man kan sträcka ut mjölkmålen även om tuttarna börjar sina. Så i alla fall jag resonerar så att om hon får 70% mjölk i 20 veckor så är det bättre än 100% i tex 15 veckor. Men jag har ju mycket mer mjölk än hon äter nu så jag har mest använt ersättningen för att komma på plus på mjölk i kylen så att jag kan ge direkt från pumpen och ändå ha och ge mellan pumpningarna. Har inbillat mig att den helt färska mjölken är godast/bäst. Det och så har vi gett ersättning så där när man är osäker på om hon vill ha mer eller inte då vet vi att hon blir proppmätt. Vilket ger oss i alla fall 4 timmars sammanhängande sömn de flesta nätter.
Min tjej äter allt för lite, men hon får när hon vill och hur mycket hon vill och är pigg och glad så jag går bara och väntar på att hon ska komma in i en våldsam ökarperiod snart.
jag resonerar som du.. men ska nog testa att ge ett par mål ersättning om dagen då o försöka spara mjölk med... ska testa att pumpa mer regelbundet nu var fjärde timme exakt dygnet runt för att se hur mycket jag får ihop/dygn och så prata med amningsmottagningen för att se hur jag ska pumpa så effekttivt som möjligt för att kunna öka på produktionen...
vi har haft problem med vikten med men med pumpen så löste det sig på två dagar och nu får han som sagt inte nog... på gott och ont, önskade att jag kunde vara så lugn i det som du, men det kommer förhoppningsvid, det är bara fyra dagar vi gjort såhär nu...