Inlägg från: Baby0711 |Visa alla inlägg
  • Baby0711

Vi som pumpar- tipstråd

Hej hoppar in här med en fråga som jag hoppas ni kan svara på.

Jag pumpar o ger ersättning, problemet är att jag får ut så otroligt lite mjölk jag blir helt chockad över att läsa hur mycket visa av er får ut, önkar verkligen jag kunde få ut så mycket. Jag blir så ledsen när jag bara får ut kanppt 10ml. Finns det något tips på hur jag kan öka mjölken? Gör verkligen vad som helst

• Baby0711

Veronica76
    Jag har samma pump sm dig hyr den oxå från BB, har pumpat nu i ca 3 veckor gör det kanske var tredeje timme men har aldrig fått ut mer än 30 ml :(. Måste erkänna att det e en stress moment e ensamstående så när lillen börja skrika måste jag avsluta allt. o på kvällarna e jag helt slut. Kanske får ut lite på grund av stress. Men tack för dina tips ska följa dom så gott jag kan o hoppas på att det kommer mera :)

• Baby0711
    Veronica76 skrev 2011-08-07 11:47:15 följande:
    Ja är du ensamstående så förstår jag att tiden inte riktigt finns, tycker det är svårt att hinna med vissa dagar då den lille är mer kinkig och inte nöjer sig att man bara sitter brevid med punmpen och försöker leka med honom samtidigt.
    Jag har haft turen att mamma har kommit hit några dagar ibland och avlastat mig så jag kunnat fokusera på att pumpa ofta.

Stressen att inte hinna med är inte bra för produktionen utan för det bara värre, men se till att försöka se det possitivt att du får tid att pumpa och får ut 30 ml för det är bättre än inget.
    När lillen sover och du har tid att pumpa hur länge sitter du per gång? För mig att få ut 150ml som jag oftast ligger på när det gått 3-4 timmar så tar det ca 40 min.

Hoppas det löser sig för dig!
    Har oxå haft tur att mamma kommer då o då, men precis som du säger det kommer dom dagarna då han e mer kinkig o inte blir nöjd med att ha han bredvid. På nätterna e jag helt död då e det oftas jobbigast att pumpa för jag vill bara sova. Men jag brukar sitta en halv timma blir överlycklig när jag får ut mer än 30 ml har hänt kanske 2 gr.
    Lycko dig som får ut så mycket, hur gammal e din lille?
    Tack för dina tips!
Svar på tråden Vi som pumpar- tipstråd