Jag blir så ledsen...
Hej!
Jag och min sambo har försökt få barn i mer än 7 år. Vi har gjort 8 IVF försök som alla misslyckats och vår utredning dessförinnan visar inget annat än att jag har endometrios, dock inte ihopväxta äggledare.
Jag blir så himla arg när jag hör att det bara är att slappna av. Det är mycket möjligt att det är så, att det underlättar nåt enormt om man vill bli gravid. Men till dom som ger det rådet vill jag bara säga att det är inte så nedrans lätt att slappna av när man år efter år efter år och IVF-försök efter IVF-försök får minus på stickan. Det gör det inte heller lättare att man blir äldre och slutdatumet för den fertila åldern närmar sig med raska steg. Vi har tagit uppehåll på ett år i våra behandlingar, då vi inte har kollat ägglossningar och haft sex på fabrikstider. Det kändes mycket bättre psykiskt under det året, men inte fasen blev jag gravid för det.
Jag håller tummarna för att vi alla som så enormt mycket önskar oss ett barn ska lyckas att få det. Och ni har all rätt att bli arga när omgivningen beter sig idiotiskt. För det är inte lätt att slappna av när längtan har växt sig så stark att man inte kan tänka på annat och det känns så hopplöst att man får kämpa varje morgon för att orka ta sig upp ur sängen.
Kram