-
-
Svar på tråden varför händer det inte mig?
-
Har inte provat pergotime än! (måste ner några kilon till först) men jag förstår din frustration.. haft samma i flera år! lider med dig och hoppas de går vägen för dig nu! Håller tummarna!
-
jag hade panik och blev väldigt deppig när jag fick reda på min pco, men det har gått väldigt lätt för mig. pergotime har hjälpt mig att få 2 fina barn
-
Åh vad skönt med en "ljus" historia!! Tack för svar! Hur länge behövde du äta dem? Krambollanmollan skrev 2011-04-16 09:52:05 följande:jag hade panik och blev väldigt deppig när jag fick reda på min pco, men det har gått väldigt lätt för mig. pergotime har hjälpt mig att få 2 fina barn
-
Rosaglitter : vad har du ätit för att få ägglossning? hur går det för dig nu? Tänker på dig! KRAMRosaGlitter skrev 2011-04-16 09:37:35 följande:Har inte provat pergotime än! (måste ner några kilon till först) men jag förstår din frustration.. haft samma i flera år! lider med dig och hoppas de går vägen för dig nu! Håller tummarna!
-
Jag har inte fått äta nånting för ÄL!! :( Har kämpat med min vikt i flera år, genomgått utredning för att ta reda på varför jag inte går ner i vikt..... :/ Man har inte hittat nåt och inte gjort nåt mer än hormonella korrigeringar.. Jag är inte tillräckligt tjock för operation..Kerstinna skrev 2011-04-16 16:31:43 följande:Rosaglitter : vad har du ätit för att få ägglossning? hur går det för dig nu? Tänker på dig! KRAM
Men Nu har de äntligen börjat röra på sig, ätit lchf några månader och nu går jag över och testar pulverdiet igen! Just nu går jag i tron att jag är gravid - men inga + på stickan ännu!
Ska kämpa med vikten över sommaren och träffa bm i början av september - då är tanken att jag ska gått ner ca 15 kg så att jag kan få pergotime utskrivet!!
Tackar för tanken! Känns så fint o härligt ibland när det faktiskt finns någon som förstår! <3
Kramar! -
Det är få gånger under mitt liv som jag haft ägglossning över huvud taget (mens max 3-4 ggr/år). Hösten 2002påbörjades utredning och det konstaterades förstås att jag hade ingen ÄL. Fick Pergotime, men trots ända upp till trippeldos så fick jag ingen ÄL
Sommaren 2003 skrevs remiss till IVF-klinik men det behövdes inte för jag blev GRAVID spontant!!! (eller så inte, var månaden efter misslyckad Pergo-kur). 2004 föddes så vår dotter!
När hon var 1 år började vi med syskonförsök. Nya kurer med Pergotime helt utan effekt. Fick remiss till IVF, där jag fick Pergotime i kombination med Metformin utan att få nån ÄL nu heller.... Fick sen ÄL-stimulerande sprutor (Puregon) men fick inte heller nu nån ÄL.... Vid det laget hade jag gett upp mer eller mindre, menar utan ägg blir det ju inga barn.... Men vid mitt första IVF-försök, med högre doser (sprutor) så fick jag äntligen ägg som mognade. Redan nu var lyckan total!!! Blev dock minus på första och andra IVF-försöket, även det tredje (frysförsök). Fjärde gången blev det dock dubbel lycka! Och till sommaren fyller våra twins 2 år
Mitt råd till dig om nu inte Pergotime funkar för dig: fortsätt inte alltför länge med fruktlösa försök, utan gå vidare i behandlingen!!! Det jag är mest irriterad över är att det fick gå alltför länge innan jag fick komma igång med IVF-försök.
Håller tummarna för er alla som försöker, att ni snart får se ert efterlängtade plus på stickan! -
Underbart!! Förstår verkligen den jobbiga och tunga väntan till de där jädrans +et, eftersom jag själv är där! Men när man läser sånt här förstår man varför man kämpar och att allt kämpandet kommer löna sig en vacker dag, på ett eller annat sett :)Mamma till viljestark dotter skrev 2011-04-17 10:19:05 följande:Det är få gånger under mitt liv som jag haft ägglossning över huvud taget (mens max 3-4 ggr/år). Hösten 2002påbörjades utredning och det konstaterades förstås att jag hade ingen ÄL. Fick Pergotime, men trots ända upp till trippeldos så fick jag ingen ÄL
Sommaren 2003 skrevs remiss till IVF-klinik men det behövdes inte för jag blev GRAVID spontant!!! (eller så inte, var månaden efter misslyckad Pergo-kur). 2004 föddes så vår dotter!
När hon var 1 år började vi med syskonförsök. Nya kurer med Pergotime helt utan effekt. Fick remiss till IVF, där jag fick Pergotime i kombination med Metformin utan att få nån ÄL nu heller.... Fick sen ÄL-stimulerande sprutor (Puregon) men fick inte heller nu nån ÄL.... Vid det laget hade jag gett upp mer eller mindre, menar utan ägg blir det ju inga barn.... Men vid mitt första IVF-försök, med högre doser (sprutor) så fick jag äntligen ägg som mognade. Redan nu var lyckan total!!! Blev dock minus på första och andra IVF-försöket, även det tredje (frysförsök). Fjärde gången blev det dock dubbel lycka! Och till sommaren fyller våra twins 2 år
Mitt råd till dig om nu inte Pergotime funkar för dig: fortsätt inte alltför länge med fruktlösa försök, utan gå vidare i behandlingen!!! Det jag är mest irriterad över är att det fick gå alltför länge innan jag fick komma igång med IVF-försök.
Håller tummarna för er alla som försöker, att ni snart får se ert efterlängtade plus på stickan! -
Förstår dig och fortsätt kämpa!! det finns nog en gnutta tur för både dig och mig... jag har för lågt BMI, så jag är underviktig...men ja kämpar mig uppåt!!! TÄNKER PÅ DIG! KRAM <3RosaGlitter skrev 2011-04-16 20:36:42 följande:Jag har inte fått äta nånting för ÄL!! :( Har kämpat med min vikt i flera år, genomgått utredning för att ta reda på varför jag inte går ner i vikt..... :/ Man har inte hittat nåt och inte gjort nåt mer än hormonella korrigeringar.. Jag är inte tillräckligt tjock för operation..
Men Nu har de äntligen börjat röra på sig, ätit lchf några månader och nu går jag över och testar pulverdiet igen! Just nu går jag i tron att jag är gravid - men inga + på stickan ännu!
Ska kämpa med vikten över sommaren och träffa bm i början av september - då är tanken att jag ska gått ner ca 15 kg så att jag kan få pergotime utskrivet!!
Tackar för tanken! Känns så fint o härligt ibland när det faktiskt finns någon som förstår! <3
Kramar!