varför händer det inte mig?
Det är få gånger under mitt liv som jag haft ägglossning över huvud taget (mens max 3-4 ggr/år). Hösten 2002påbörjades utredning och det konstaterades förstås att jag hade ingen ÄL. Fick Pergotime, men trots ända upp till trippeldos så fick jag ingen ÄL
Sommaren 2003 skrevs remiss till IVF-klinik men det behövdes inte för jag blev GRAVID spontant!!! (eller så inte, var månaden efter misslyckad Pergo-kur). 2004 föddes så vår dotter!
När hon var 1 år började vi med syskonförsök. Nya kurer med Pergotime helt utan effekt. Fick remiss till IVF, där jag fick Pergotime i kombination med Metformin utan att få nån ÄL nu heller.... Fick sen ÄL-stimulerande sprutor (Puregon) men fick inte heller nu nån ÄL.... Vid det laget hade jag gett upp mer eller mindre, menar utan ägg blir det ju inga barn.... Men vid mitt första IVF-försök, med högre doser (sprutor) så fick jag äntligen ägg som mognade. Redan nu var lyckan total!!! Blev dock minus på första och andra IVF-försöket, även det tredje (frysförsök). Fjärde gången blev det dock dubbel lycka! Och till sommaren fyller våra twins 2 år
Mitt råd till dig om nu inte Pergotime funkar för dig: fortsätt inte alltför länge med fruktlösa försök, utan gå vidare i behandlingen!!! Det jag är mest irriterad över är att det fick gå alltför länge innan jag fick komma igång med IVF-försök.
Håller tummarna för er alla som försöker, att ni snart får se ert efterlängtade plus på stickan!