• boudille

Hennes ex

Jag vill gärna att min partner gör större skillnad på mig och hennes ex. Visst är det hela "partnerskillnaden" men jag har hela tiden tyckt att han är en för nära del av hennes liv, men det tycker inte hon. Jag skulle känna mig bättre om det var något som var lättare att prata om. Och att min oro togs på allvar, så att hon la större vikt vid att övertyga mig om värdet av vår relation och på att lyssna på hur jag känner än hennes sätt att ha den relation hon tycker är viktigast med exet. Om hon visade att det spelar roll vilka gränser jag behöver så skulle de kunna umgås, det är inte det, det är att jag behöver andra gränser för det än hon gör. Dels att veta mer om deras relation, när de ses, och att inget som är "relationslikt" finns kvar mellan dem, utnan han är som en kompis. Nu känner jag att det är en större gräns mellan honom och andra kompisar än som görs mellan mig och honom.. Hur ska jag hantera detta?

• Svar på tråden Hennes ex
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Det är viktigt att känna förtroende i en relation. Din partner bör ta din oro på allvar. Om hon inte gör det kan det utvecklas ett mönster som kan bli negativt i er relation. Det är möjligt att det redan finns där. Mönstret brukar se ut så att den som känner sig osäker och övergiven söker efter bevis på att man är omtyckt. Resultatet kan bli att partnern kan känna sig jagad eller ofri vilket leder till att man drar sig undan. Du har en osäkerhet kring hur mycket du betyder och kanske ska du förlita dig mer på din partner och hon uppmärksamma dig mer. Då kan ni nog bryta det som ni håller på att hamna i.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Hennes ex