• loglady

Konstig hud längst ner på magen

Nu är bebisen ute och den stora magen är utbytt mot en stor deg...;) Det hade jag räknat med eftersom det hände första gången också, men nu har jag fått konstig, nästan hård hud på ett område under naveln. Den känns liksom grövre och det ser ut som grova bristningar som står upp ur huden. Hela området är ömt och byxorna klämmer. Blir djupa avtryck i huden från trosor och byxor. Någon som haft såhär? Och snälla säg att det försvinner?

• Svar på tråden Konstig hud längst ner på magen
  • Michiyo

jag fick väldigt konstig hud själv.. typ som om det var 3 lager skinn på ett och samma ställe och det såg konstigt ut men det försvann långsamt.. fick bara rådet att smärja mig för att hålla huden elastisk så skulle det gå tillbaka snabbare.. nu är det helt borta och jag är nöjd^^ och jo huden gjorde ont för mig med -.- inte ömt som för dig utan nästan ren smärta men det är borta det med :)

men om det inte blivit förbättring efter nån månad eller 2 eller du är orolig bör du ju självklart prata med en läkare..
    men lycka till ;) det fixar sig nog  

• loglady

Skönt att höra! Det börjar faktiskt bli mindre nu. Var satt det för dig?

• Michiyo

hhhmmm det satt 5 cm nedanför naveln ungefär.. svårt att räkna ut nu när magen dragit ihop sig.. men var väl där jag blev som mest uttöjd skulle jag tro.. 

Svar på tråden Konstig hud längst ner på magen