• Skumboll

Hur fylla i blankett för aktivitetsstöd när man har starta-eget-bidrag?

Jag har starta-eget-bidrag men undrar hur tusan jag ska fylla i blanketten för aktivitetsstöd.
    Det står att man ska fylla i anordnare, men det finns ju ingen anordnare och speciellt ingen som kan intyga att jag varit närvarande hela perioden?
    Går det tex att skriva att man har starta-eget-bidrag under punkt två? 

♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Hur fylla i blankett för aktivitetsstöd när man har starta-eget-bidrag?
  • anitta

Hej! Hade samma problem - lite konstigt utformat, hela blanketten. Men vad du gör, är att du hoppar över hela kolumnen. Du har startat eget företag = du är din egen boss. Du är närvarande eller så får du inget gjort, eller hur? Så det är bara du som kollar om du är på jobbet. Jag fick detta från Arbetsförmedlingen. Tänk också på att det tar ca 2 veckor för dem att få över pengen till dig så skicka in lappen i tid. (Det är Östersunds adressen du ska skicka den till.) Om du inte får hem blanketter, så hittar du de på nätet, skriv ut det och fyll i... Lycka till, vännen! Anitta

Svar på tråden Hur fylla i blankett för aktivitetsstöd när man har starta-eget-bidrag?