• Litet My

Vad tycker ni om denna Facebookstatus man ser överallt?

"Sverige har barn som går till sängs utan att äta.
    Äldre som går utan nödvändiga läkemedel.
    Psykiskt sjuka utan behandling.
    Familjer som går i ekonomisk konkurs.
    MEN VI DONERAR MILJONER TILL ANDRA LÄNDER UTAN ATT HJÄLPA VÅRA EGNA FÖRST!!!
    99% av er kommer inte att ha modet att kopiera och återanvända denna texten, HAR DU?"

Hur resonerar ni kring denna?

• Svar på tråden Vad tycker ni om denna Facebookstatus man ser överallt?
  • Litet My

Kommentarerna på denna status brukar också vara att "Bra man skall hjälpa de i hemlandet först"

Min tanke är att, varför är de i hemlandet viktigare? vad gör uteliggaren så mycket mer värd än den svältande familjen i afrika?

Varför är inte alla människor lika mycket värda att hjälpa oavsett vilken gata de bor på?

• sommarkul

Jag tycker att du verkar ha mycket trångsynta vänner på FB

• bananflugekärlek

Jag tycker helt enkelt bara att slutklämmen är fel, för i sak är det rätt att protestera mot den inhemska politik som förs.

• Litet My
    sommarkul skrev 2011-04-16 17:34:51 följande:
    Jag tycker att du verkar ha mycket trångsynta vänner på FB
    Tycker jag med, dock är det ju inte alla som skriver så men en del...och många verkar hålla med om denna status, folk man inte hade en susning tänkte så, därav att jag ställer frågan här, för jag är nyfiken på hur man tänker och resonemangen på FB brukar inte alltid vara så trevliga
  • Miss Lau

Tack och lov har jag inga vänner som lagt ut den på Facebook.

Trångsynt, tragiskt och SD-väljare tänker jag.

• pluvdo

Jag tycker överlag att det är löjligt med alla "kopiera detta och klistra in det i din status!"-statusar...

• pluvdo

Förresten vet jag inte om jag håller med om att det är en status man ser överallt. Jag har aldrig sett den innan. Vi har väl olika sorts vänner, antar jag.

• Musetti

Aldrig sett denna smörja på FB, men så umgås jag med människor som har förmåga att tänka i flera led.

• mia1980
    Miss Lau skrev 2011-04-16 17:38:00 följande:

Tack och lov har jag inga vänner som lagt ut den på Facebook.

Trångsynt, tragiskt och SD-väljare tänker jag.

Inte bara SD-väljare som lägger ut denna kan jag säga...

Själv tycker jag att det är bra att man protesterar mot olika saker men jag tror ändå att alla dessa statusuppdateringarna är fel sätt att göra det på. Grupperna på FB har mer kraft om rätt personer ser dom.
    mariasegnalillablogg.blogspot.com/ ~~ Mitt liv i text och bild
  • Litet My
    pluvdo skrev 2011-04-16 17:42:09 följande:
    Förresten vet jag inte om jag håller med om att det är en status man ser överallt. Jag har aldrig sett den innan. Vi har väl olika sorts vänner, antar jag.
    Är inte direkt mina vänner (i bemärkelsen de jag umgås med) utan mer bekanta, fd klasskompisar osv man ser den stuatusen hos.
Svar på tråden Vad tycker ni om denna Facebookstatus man ser överallt?