• Chick

Citat för tatuering

Jag ska göra en tatuering med ett citat som jag faktiskt kan relatera till mig själv. Men hittar som inget jag fastnar för. Får gärna handla om att man är stark som människa och att man klarat av något tungt i livet. Har själv haft ett liv som varit väldigt svårt och inte alls mått speciellt bra, men jag har klarat det! Man lär sig att hantera motgångar bättre o bättre med åren tycker jag. 

Så är det nån av er som sitter på nåt bra citat att tatuera in så tipsa mig gärna!!

• Svar på tråden Citat för tatuering
  • feministbrud

Ska du tatuera in något som någon annan har kommit på? Hur kan det någonsin bli "du"?

• KlasKristian
    feministbrud skrev 2011-04-16 22:49:43 följande:
    Ska du tatuera in något som någon annan har kommit på? Hur kan det någonsin bli "du"?
    Precis så. Har man så taskig fantasi bör man nog skippa tatueringen.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • feministbrud
    KlasKristian skrev 2011-04-16 22:51:06 följande:
  • Ranbaxy
    KlasKristian skrev 2011-04-16 22:51:06 följande:
    hmm... Fast det är väl inte helt ovanligt att vilja tatuera ett citat? Sen kan jag kanske tänka att det är vanligare att man gör tvärtom. Hittar ett fantastiskt citat som verkligen talar till en och tänker; det skulle jag kanske tatuera. Men alla är vi olika =) Har själv funderat på en tatuering i flera år, ska nog ta och göra den när jag fyller 30. Har dragit mig för det då jag är så ombytlig som person. Oj, vad jag babblar, dags att sova tror jag minsann.
  • Sharon

Åh nog kan man hitta citat som man tycker representerar en känsla man själv har inom sig. Känslor är i grunden lika hos alla därför kan uttryck för en känsla av andra tala till en själv. Tycker absolut man kan tatuera in ett citat som man gillar!

• Chick

Jaa jag har inte tänkt att komma på ett EGET citat utan ska ha ett som redan existerar och som jag kan känna igen mig i och som jag tycker om. Eventuellt kanske något för min mamma som dog nyss. 

• Bonsaiii

FL i ett nötskal direkt lunch mobben får chansen att vara taskiga tar de den spec KlasKristian.

Skit i dem visst kan man råd fråga även när det gäller tatueringar du tänker ju inte tatuera alla förslag. Om du väljer nått som kommit upp här är det för att det passade dig bäst, inte sant?

Mitt förslag tongchai vilket betyder vinnare på Thai. Kolla med närmaste thai person om han el Jon kan skriva det på thai då blir det skit snyggt!

• KlasKristian
    Bonsaiii skrev 2011-04-17 09:29:43 följande:
    FL i ett nötskal direkt lunch mobben får chansen att vara taskiga tar de den spec KlasKristian.

Skit i dem visst kan man råd fråga även när det gäller tatueringar du tänker ju inte tatuera alla förslag. Om du väljer nått som kommit upp här är det för att det passade dig bäst, inte sant?

Mitt förslag tongchai vilket betyder vinnare på Thai. Kolla med närmaste thai person om han el Jon kan skriva det på thai då blir det skit snyggt!
    Förlåt, jag visste inte att min åsikt kunde uppröra dig som inte ens frågat efter den. Jag ska genast ta mig i kragen och börja dela ut styrkekramar i stället.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • tellis mom
    Chick skrev 2011-04-17 09:25:03 följande:
    Jaa jag har inte tänkt att komma på ett EGET citat utan ska ha ett som redan existerar och som jag kan känna igen mig i och som jag tycker om. Eventuellt kanske något för min mamma som dog nyss. 

"Alis volat propriis"-   hon flyger med egna vingar
  • LivL

En jobbarkompis hade detta på underarmen:
    I am what I am

Älskade den!!

• Bettiz
    Chick skrev 2011-04-17 09:25:03 följande:

Tänk på din mamma.. Fanns det något hon ofta brukade säga? Finns det några ord som du tycker beskriver henne? Min pappa har alltid, vid motgångar etc, sagt att han "är den sista vikingen". Nu är han svårt sjuk och jag har bestämt mig för att tatuera in hans ord på foten, det ska stå Pappa - Den sista vikingen.
    För övrigt har jag ett citat på min underarm, det lyder "Only left-handers are in their right minds!"

Hoppas du  hittar något som verkligen passar dig!
  • hallonsweet

Jag gillar det där med lunch-mobbare. Håller med. Har inget bättre för sig än att sitta på fl och flashback och vara elaka. Det ger så mycket mer att vara positiv och hjälpsam, men det har väl de stackarna glömt bort hur de käns.

viam inveniam aut faciam = jag skall finna en väg eller skapa den

Svar på tråden Citat för tatuering