• kaosfuralles

När anser ni att man räknas som ung förälder?

Är lite nyfiken på begreppet ung förälder. När tycker ni att man räknas in i den kategorin och när blir man en "normalgammal" förälder? Blev nyfiken när jag såg att gränsdragningen är väldigt olika för alla. Var själv 25 när jag fick min dotter och hade aldrig en tanke på att se mig själv som ung förälder, men har märkt att andra 25-åringar kallar sig för detta. Så rösta och motivera!

Obs: Detta är ingen tråd där värderingar behöver läggas i att vara en ung eller gammal förälder, utan är mer nyfiken på vad gränsdragningen ligger hos gemene man.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När anser ni att man räknas som ung förälder?
  • kaosfuralles

Kan tillägga att jag själv räknar folk som unga föräldrar om de har fyllt 20 när de får barn.

• kaosfuralles

Kanske borde lagt skalan lite lägre ner i ålder ja... men rösta isåfall under 20 och motivera.

• VirrigaVerna

Under 20-22 men valde 20

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Linda1976

Under 26. Jag känner knappt nån i den åldern som fått barn. De flesta har varit 28-29 och uppåt. Bor visserligen i storstad - Göteborg - och det gör väl sitt till.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Rhoda Horswunce

Under 25 anser jag. En ung förälder är för mig detsamma som en ungdom som är förälder, och ungdom brukar man i Sverige räknas som när man är mellan 13-25.

• Neapea87
    Rhoda Horswunce skrev 2011-04-16 23:56:56 följande:
    Under 25 anser jag. En ung förälder är för mig detsamma som en ungdom som är förälder, och ungdom brukar man i Sverige räknas som när man är mellan 13-25.
  • Frontline

En ung förälder för mig är den som får barn innan dom har studerat klart och avbryter sina studier så under typ 20-22 år är ungt för mig...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline

Känner flera som vart förälder redan då dom gick i nionde klass och är helt underbara föräldrar...
    Dom barnen är nu idag vuxna och har klarat sig bra,,,

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • kaosfuralles
    Frontline skrev 2011-04-17 00:00:12 följande:
    En ung förälder för mig är den som får barn innan dom har studerat klart och avbryter sina studier så under typ 20-22 år är ungt för mig...
    Och med studerat klart menar du gymnasiet eller?
Svar på tråden När anser ni att man räknas som ung förälder?