Prickar efter rakning av bikinilinjen... Tips!
Hur ska man göra för att inte få kilande röda prickar när man rakat bikinilinjen? Ser ju inte direkt fräscht ut, och såklart störade med klådan... Har ni tips över tar jag varmt emot dem!
Hur ska man göra för att inte få kilande röda prickar när man rakat bikinilinjen? Ser ju inte direkt fräscht ut, och såklart störade med klådan... Har ni tips över tar jag varmt emot dem!
jag brukar badda på lite alsollösning
Använd inte ngn slö hyvel, raka försiktigt, kör med raklödder och smör in med massor av babyolja direkt efter rakningen.
smörj ska det ju stå!
asg, jag funderade länge om det verkligen var bra att blanda in smör i de hela
Ett silikonbaserad glidmedel innan du rakar och vass hyvel, fungerar jättebra. Silikonet bildar en skyddande hinna så att huden inte irriteras lika mycket. Ev. kan du badda med alsolsprit, eller ansiktsvatten med alkohol efteråt.
Att raka alldeles innan man ska vara instängd i mycket kläder brukar inte vara en hit eftersom man svettas mycket, då blir det garanterat mycket prickar. Har själv gjort misstaget att nyrakad dra på mig skinstället och ut och köra motorcykel... Inget att rekommendera, prickjävlarna kliar ju så förbannat...
Och raka bara at ett hall!
försök raka medhårs, smörj in efteråt med barnolja inte ha alsolmedel där nere det kan ju förstöra slemhinnorna
Det finns ett medel som är till för att göra rent sexleksaker tror det heter Envit, Det är super mot irreterad hud efter rakning!
en sak som man kan göra för att minska det är att vaxa istället för att raka. jag hade JÄTTEproblem med prickar efter rakning, och provade (med stor rädsla) att vaxa istället, och döm min förvåning när det knappt gjorde ont alls. och visst kommer det prickar men de försvinner inom några timmar, sen är man hårlös i ca en månad. helt underbart, önskar att jag gjort det tidigare.
annars har jag använt lite hydrokortison på mina prickar, tog iallafall bort klådan, och även en del av prickarna. finns att köpa på apoteket.
Vackrastarflow: Vad använder du för vax? Varm?? JAg har funderat på och göra en brassevaxning.. men känns väldigt skrämmande.. Ngn med erfarenhet??