Prickar efter rakning av bikinilinjen... Tips!
Hur ska man göra för att inte få kilande röda prickar när man rakat bikinilinjen? Ser ju inte direkt fräscht ut, och såklart störade med klådan... Har ni tips över tar jag varmt emot dem!
Hur ska man göra för att inte få kilande röda prickar när man rakat bikinilinjen? Ser ju inte direkt fräscht ut, och såklart störade med klådan... Har ni tips över tar jag varmt emot dem!
varm vax ja. jag provade nåt först som hette cold strips, tror det var veet (vet ej om det finns i sverige dock, finns i usa), och det funkade inte alls bra. sen provade jag varmt (nair peach wax tror jag det heter) och det gick sååå fint. det gör ont två sekunder, precis som när man plockar ögonbrynen, men det går över så himla fort. brassevaxning är nog helt okej, fast jag känner att det är lite pinsamt att låta nån annan göra det, hehe. mitt könshår, mitt problem liksom
Har också provat vett cold stipes.. Helt värdlösa! Har en kompis som brukar göra sitt eget vax bestående av sirap och citron + ev ngt mer.. Har aldrig vågat prova! hehe..
Men jag ska nog prova ngn gng själv först! innan jag går till salong!
Deo !!
undvika prickar:
använd alltid ny rakhyvel varje gång du rakar, har du långa o grova könshår måste du ta ny rakhyvel efter halva vägen,,, långa grova hår sliter ut rakhyveln fort.
raka alltid MEDHÅRS
raka alltid under varmt rinnande vatten, ALDRIG rakning med bara torr rakhyvel,
ha en parfymfri tvål eller olja när du rakar dig
skölj av noga med hett vatten och torka försiktigt med handduk.
Smörj in dig efteråt med parfymfri fet lotion eller olja.
Var försiktig med att raka dig precis innan du ska iväg någonstans tex fest, nyrkaning o tajta jeans eller täta strumpbyxor rekommenderas inte... raka dig på morgonen istället eller dagen innan.
Finns en kräm som heter "Valcrema" (tror jag köpte min på ICA) i blå tub som är jättebra att smöja på efter rakning, den är mild och antiseptisk.
Glömde säga att den luktar skapligt illa men det är det värt tycker jag.
Smörj med X-men Silicone före och torka med Invit Hygien efter! Fick jag rekommenderat när jag började sälja sexleksaker... ;-D
nattinattio, hehehe du vet väl att raklödder och smör gör susen? *S*
Håller med tidigare skrivare invit hygien är toppen....
Susanne
Strö på barnpuder efteråt, det fungerar skitbra.
Instämmer att Hygiene är toppen. Det smörjer man in det rakade stället med efteråt så att bakterierna som annars samlas i de små såren (som blir när man rakar) försvinner.
Funkar kanon.
Tack för alla tips! Nu ska det rakas!