• Suri

Påskäggshysteri! Hur många ägg får ert barn?

Satt just och funderade på påsken, vet att mina syskon och mannens syskon förmodligen kommer att köpa påskägg till vår son (kusinerna vill det). Farmor och farfar med. Och gammelmormor och gammelfarmor... Och jag vill ju köpa påskägg såklart. Det kan bli uppemot 9 ägg... Sonen är 2år. Varför har det blivit såhär? När jag var liten fick man ett ägg med godis i, kanske en liten present. Nu får ungarna jättestora ägg så leksakerna ska få plats. Känns också fånigt att säga att vi inte vill "byta" ägg, de vill ju bara vara snälla. Är det bara att acceptera att traditionerna förändras och ge sig ut och handla påskägg till alla kusinerna? Hur ser det ut i er familj, hur gör ni?

• Svar på tråden Påskäggshysteri! Hur många ägg får ert barn?
  • Kimona

Jag köper bara till de närmaste i släkten

• Rimfolina

Vi har ingen "tradition" på det där ännu... Har inte ens tänkt på det. Våra barn får ett litet påskägg var med en liten ring och några godisar. Köper kanske ett "familjeägg" till syskonbarnens familj, med godis. Har som sagt var inte funderat på det.

• Neelah

Mina bonusar får ett var här och ett var hos sin mamma, men eftersom de är här hela påsklovet så blir ju detta 2 ägg på 2 veckor. Vi ger inte ägg till andra än barnen. 

• April Mamma

Våra barn får påskpresenter, dvs ett litet ägg med godis i  samt leksaker. Både mormor/morfar och farmor/farfar ger så.

Förra året köpte vi påskägg med leksaker i, bättre än godis =) Köpte småbilar och leksaker till badet.

• Twilight

2 eller 3. Av oss föräldrar, av mormor och ev av farmor.

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • strojes

Om alla vill ge kan man ju be de att köpa små ägg och bara lägga i något litet i ägget. Våra tjejer får av mormor och morfar vars en påskpresent och kanske lite godis. Det är möjligt att de får något litet av oss, har inte pratat med min mamma om hur vi ska göra (vi ska fira påsk med dem).

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • vittra

Vi skulle ta äggen om hon får så många. Inte en chans att dottern får fler ägg än ett, möjligtvis två. Helt onödigt. Låter som hysteri på hög nivå. Fast i våra kretsar är det inte så som tur är

Svar på tråden Påskäggshysteri! Hur många ägg får ert barn?