Praktikant på bank och känner mig så utnyttjad!
Hej!
Jag praktiserar på en bank sedan 2 veckor tillbaka (säger inte vilken), jag har innan varit arbetslös i 9 månader så jag är berättigad till nystartsjobb(under 25år) har arbetsförmedlingen sagt till mig. Haft praktik innan 3 månader på ett kontor, men fick inget jobb där.
Så nu är jag på banken.. De är för lite folk i kundtjänst där, det är bara jag , två andra tjejer..
Resten på kontoret är rådgivare.. Och ibland får även dom hoppa in och stå i kundtjänst när de andra två tjejerna är på lunch, som avlösning..
Denna veckan som kommer så är den ena tjejen i kundtjänst bortrest, så jag ska "ersätta henne" och hennes arbetsuppgifter.. Jag känner sån jävla press på mig, med tanke på att jag inte kan allt ännu.. men kan basen och hantera vissa system dom använder nu.. men inte alla regler än osv..
Jag tycker det känns för jävla orättvist att jobba heltid på banken och ersätta den som är borta, och ibland har jag blivit helt övergiven och fått stå där ute helt själv och tagít emot kunder efter första veckan.. när jag inte har koll på allt.. pinsamt..
Är detta rätt mot mig som praktikant? Och vad har jag för rätt ? Kan jag försöka föreslå chefen om att få lön redan nu lr??
MAKTLÖS TJEJ....som kämpar för att bli anställd.. har blivit lovad sommarjobb av chefen, men han vill att jag först ska ha min praktik i 3 månader.. känns så surt för ynka 3000 kr i bidrag varje månad för det jag gör! =(