Kan inte hålla bajset.
Hej
Jag har en dotter som fyllde 5 år i mars. Ända sen hon var liten 5-6 månaders gammal har vi kännt oro för hennes mage o bajsande, de blev ju aldrig fast. Men inte förren hon var ca 1½-2 år gammal fick vi tid till barnmottagningen för hennes problem, dom tog prover för gluten o mjölk, tror även dom kolla parasiter (eller va de heter) men inget visade något fel, så barnläkaren sa bara att barn kunde vara dåliga i magen länge efter tex maginfluensa. (hon hade haft de 2-3 månader innan provtagningen.
Nu är hon som sagt 5 år, och är ännu inte fast bajs, de är som en brun gröt och hon kan inte hålla de. Hon bajsar på se mellan 1 och 5 gånger om dagen, inte mycket åt gången men tillräkligt för att de ska vara ett bekymmer.
Nu är jag helt slut, känns som ja inte gör annat än att tvätta trosor o henne. Nu börjar hon själv tycka de e jobbigt osså, hennes syster som är 3½ klarar toan utmärkt och dom sluta med blöja samtidigt.
Lilla tjejen var ca 2 år och stora var 3½ när dom sluta med blöja. Jag är rädd att hon ska bli retad på sitt nya dagis nu när hon inte klarar av detta.
Vad kan de vara?
Vi har försökt allt, toatider, belöning, uppmuntran etc etc, men hon verkar inte märka att de händer själv, utan säger bara att de kom bara, eller liknande.
Va ska vi göra?