Inlägg från: sarasessi |Visa alla inlägg
  • sarasessi

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Hej tjejer! Ser att det pratas matschema. Jag har skrivit upp vad Edvin (sju mån på tis) ätit sista veckorna och på vilka tider men tycker det är svårt att hitta rutiner som känns som helt rätt men det blir ju iaf ungefär samma tider. Har också trappat ner på amningen ngt avsevärt de sista veckorna vilket kan vara anledninen till att jag inte hittat ngt fast schema. 

Har iaf lyckats med att "öva" bort nattmaten så Edvin har ätit först vid 06 sista dagarna. Såhär är ett ex på hur en dag kan se ut nu. (Dagen schema...=)..) Känns som om det blir för mkt mat eller vad tycker ni?

ca 06 .00 Amning

ca 09.00 Gröt 1 portion

ca 12.00 1/2 liten burk kalops

ca. 15.00 1 portion mixad potatis, kyckling & majs.

ca. 18.00 Gröt

ca. 19.30 Välling 100-200 ml och sedan sovdags     

Han dricker gärna välling men vägrar ersättning. Är heller inte förtjust i frukt/ fruktpurer såvida det inte är i gröten. Känns lite tätt att ge gröt och välling så nära inpå på kvällen men ngt måste jag ju ge annars blir det för stort glapp mellan "middag" och kvällvällingen. Tips mottages gärna :)

Här är vår lille pepparkaksgubbe! God jul och kram!

• sarasessi

Oj, här var det längesen man var inne! Hoppas att allt är bra med er och era små!? Här är Edvin snart 17 månader. Edvin har börjat förskola och stormtrivs. Han har börjat trotsa mot mig som bara den (trodde trotsåldern visade sig i tvåårsåldern först? *puh*), men är annars en väldigt glad, busig och sprallig lite kille som älskar alla typer av musikleksaker, att dansa, leka "prata i telefon" och att leka jage! Hade varit kul att se lite nya bilder på era små.

Ta hand om er och hoppas att ni får en härlig höst! Kram Sara & Edvin

• sarasessi

Har inte varit inne sedan jag skrev sist, men nu ser jag att det kommit några fler inlägg här. Grattis till sonen Down under (i efterskott) och grattis Misswiren till graviditeten =) Mammatilljames: Edvin använder också napp ff och det har jag inget emot. Fungerar bra som ett komplement vid tröst, så det tror jag inte är ngn fara.

• sarasessi

Vad kul att se Barbabelle! Ja, nu har de verkligen blivit stora. Börjar längta efter syskon nu, men vi har sagt att vi ska starta bebisverkstaden först om ett år. Hur känner ni? Börjat längta efter syskon? Här är Edvin som blir 2 år den 13 maj. Instagrambild därav inte helt klar i bilden. En kopia av sin pappa men lik mig till sättet iaf :) Glad påsk!

• sarasessi

Oj vilken stor bild det blev. Det var inte riktigt meningen. Ser nu från förra bilden i höstas att min pojk gått från blond till mörk på ganska kort tid :)

• sarasessi
    barbabelle skrev 2013-03-30 13:50:32 följande:
    Ja, jösses, vad våra har vuxit rejält mycket på snart 2 år! :) Riktigt kul att se! :)

Jo, vi är rätt sugna på syskon - vi har liksom börjat med det för 3-4 mån sen vi får allt se hur det kommer gå eftersom jag har kroniska sjukdomen endometrios vilket innebär att det tar lite längre tid än "normalt" att få barn via normala vägen. Annars kör vi m ivf efter sommaren om det inte gått så bra. Det är väldigt skönt att man är medveten om det på något sätt, så blir jag inte alltid värst besviken varje gång jag ser resultatet minus... Man vet ju orsaken.

Planer på syskon, ni? :)

Glad Påsk!Solig

Du får uppdatera om hur det går. Håller tummarna. Själv satsar vi på en vinter eller vårbebis 2015.
  • sarasessi
    Vickan72 skrev 2013-03-29 19:34:19 följande

Helt otroligt vad fort det har gått! Vi har inga bebisar längre utan små medvetna och säkerligen mycket bestämda tjejer och killar. Glad Påsk på er alla!!!

Vilken söt påskkärring!
  • sarasessi
    Eleonor01 skrev 2013-03-29 20:16:04 följande:
    Riktigt stor barn vi har :) min pojke fick välja kläder själv i butiken idag. Bijar bijar bijar å så tog han en tröja m blixten på. En pyjamas med tator (traktor) :) så söt. Va de växer!! Han satt dessutom å spelade memory på pappas surfplatta med 18! Brickor. Inte klok vad tiden går fort.
    Härligt när de visar egen vilja och att de är små egna individer. Mindre härligt ibland dock ;) Min pojk har inte blivit så medveten om kläder än. Skönt tycker jag som är glad om jag får välja ett tag till ;) 
  • sarasessi
    DöDryg skrev 2013-09-01 22:03:36 följande:
    Hej allesammans!
    Var med i denna tråden med namnet: natalieh när jag väntade mitt första barn.
    Gick tillbaka några sidor och läste, det är så kul att se och läsa om de bebisarna som låg i allas magar när vi
    började skriva i denna tråden.
    Nu ska nummer två bakas, första äl har varit på besök efter att spiralen togs ut. Hoppas självklart på ett snabbt resultat men annars är försöken rätt trevliga också!

Nån fler som är på gång och bakar?
    Hej! Vad roligt med bebisbak! Sambon och jag längtar efter ett syskon till Edvin och hade gärna börjat redan nu, men vi har bestämt oss att börja försöka i april/maj eftersom jag tar min lärarexamen nu i januari och vill hinna arbeta i ca ett år innan för att höja mitt SGI. Andra mål som vi har innan nästa bebis kommer är att flytta, köpa bil och att spara pengar inför ett framtida husköp. Du får uppdatera hur det går! :) Lycka till!  
  • sarasessi
    Eleonor01 skrev 2013-09-02 05:57:53 följande:
    Min första äl fick jag förra månaden efter förlossningen 2011 :( har kämpat länge efter syskon. Konstigt att det var så lätt m första å detta ska vara så svårt :( har ätit pergotime för att få igång allt å nu e de slut å inget plus så det blir ett nytt besök på Kvinnokliniken inom kort. Hade varit kul m syskon :)
    Det måste vara otroligt jobbigt för er. Hoppas att pergotime sätter fart på kroppen och att ni snart får ert efterlängtade plus. Jag håller tummarna, uppdatera gärna om hur det går! *Kram* 
    Tiiinaa skrev 2013-09-02 11:26:54 följande:
    Hej. Vad kul med lite liv i tråden igen. Härligt at höra om era syskonplaner även om det såklart måste vara jobbigt för er som vill men måste vänta och ännu jobbigare för er eleonor som vill men kroppen sätter stopp. Hoppas verkligen allt lossnar för er snart.

Min lilla Julian växer också massvis. 92 cm och 13 kg har han hunnit bli. En liten busig men go kille med massor av spring i benen. Han pratar massor och ställer måååånga frågor om och om igen. Han vill gärna att svaren ska vara lika entusiastiska varje gång så det tär på tålamodet men är såklart också väldigt roligt.

Vi väntar syskon i mars 2014. Är nu i vecka 14 och nörjar precis bli lite människa igen efter flera veckors kraftigt illamående så nu ser tillvaron ljusare ut. Det kommer alltså bli knappt 3 år mellan barnen vilket känns som en väldigt bra åldersskillnad.
    Oh, vad roligt med syskon! Såg i en annan tråd som jag är med i att du väntade barn på nytt. Jag har för mig att tråden heter bebis 2014-2015 eller liknande, men det verkar som om de flesta redan har blivit gravida eller satsar på bebisbak redan nu. Jag har lite svårt att hänga med i grupper där det är många som skriver, är inte alltid så aktiv själv, så jag tappar ofta den röda tråden i tråden ;)

Ja, 2 år är en härlig med krävande ålder. Edvin är också väldigt pratglad och envis som bara den. Ibland tryter tålamodet och jag får ta ett djupt andetag för att orka, men det är galet hur han dagligen får oss att fullkomligt vika oss av skratt.   
  • sarasessi
    DöDryg skrev 2013-09-18 22:31:19 följande:
    Har lite frustration just nu, gjorde två test förra veckan. Båda svagt, svagt positiva. De skulle avläsas inom 5 min och ena strecket kom på 3 min och det andra på 4 min. Kändes liksom som att det var spökstreck eller att testet låg "för länge" . Men så å andra sidan så har jag varit sååå trött nån vecka nu, torr i munnen och molverk som tusan. Lite doft känslig med faktiskt. Ikväll blev jag plötsligt jätte illamående och känner mig såå spyfärdig.. gäspar & det molar i magen. Känner mig så gravid, men ändå så kan jag inte riktigt tro de och testen gjorde mig bara mer förvirrad. (Vet att jag måste ta och göra ett digitalt) men är så rädd för resultatet nu när jag känner mig g så gravid.. för tänk om jag inte är gravid. . Kanske aningen flummigt inlägg, kände bara att jag behövde få ut det liksom! Kul för de som redan väntar syskon, härligt för de som planerar och självklart en himmla massa hopp till de som kämpar !!
    Håller tummarna! :)
  • sarasessi
    DöDryg skrev 2013-09-21 19:44:07 följande:
    tack! det visade sig att jag behövde inte vara så orolig för det där digitala. Kom fram ett fint plus, så här är det en glad familj nu. :)

Stort grattis! Vad roligt :) Lycka till!
  • sarasessi

Hej alla mammor med barn födda 2011!

Nu är det äntligen dags för oss att ge oss på att försöka få till ett syskon till Edvin. Jag fick min mens idag, så nu inväntar jag äl 2 jan och hoppas att det går ganska snabbt och utan mf på vägen även denna gång. Sonen blev till på andra försöket, men tar ingenting förgivet denna gång utan hoppas och håller tummarna för fullt. Vi längtar så!

Någon mer som har syskon på g eller ska börja försöka snart? Och för er som redan har syskon, tog det ungefär lika lång tid att bli gravida som med ert första/tidigare graviditeter?

God jul på er :)

• sarasessi

Hej alla mammor med barn födda 2011!

Nu är det äntligen dags för oss att ge oss på att försöka få till ett syskon till Edvin. Jag fick min mens idag, så nu inväntar jag äl 2 jan och hoppas att det går ganska snabbt och utan mf på vägen även denna gång. Sonen blev till på andra försöket, men tar ingenting förgivet denna gång utan hoppas och håller tummarna för fullt. Vi längtar så!

Någon mer som har syskon på g eller ska börja försöka snart? Och för er som redan har syskon, tog det ungefär lika lång tid att bli gravida som med ert första/tidigare graviditeter?

God jul på er :)

• sarasessi
    Eleonor01 skrev 2013-12-20 06:58:07 följande:
    Vi har försökt m syskon i snart två år :( med sonen var det inga problem men nu vill inte min kropp funka :( kämpar på så gott vi kan. håller tummarna för er. God jul på er alla

Vilken kamp! Har ni varit på utredning? Försökt med ivf? Kram och god jul
Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)