Alla dessa färdigkomponerade matkassar
.. jag kan inte välja vilken jag ska prova, det finns ju hur många som helst! Vilka har ni provat och vilka kan ni rekommendera? Linas, Årstiderna, Tasteline, Mataffären, etc. etc.....
.. jag kan inte välja vilken jag ska prova, det finns ju hur många som helst! Vilka har ni provat och vilka kan ni rekommendera? Linas, Årstiderna, Tasteline, Mataffären, etc. etc.....
Linas brukar ha mycket grönsaker och spännande rätter. Jag har inte provat den själv men däremot jobbat med att packa den under drygt ett år och den kändes mycket fräsch med alla smarriga färska grönsaker. Har flera kompisar som provat den och blivit mycket nöjda!
De har ett bra starterbjudande med 499:- för första kassen utan krav på att binda upp sig för fler kassar.
Någon mer som har erfarenhet och vill svara?
Jag provade mataffären.se vilket var bra eftersom man kunde storhandla samtidigt, bra när man inte har bil! Vissa varor var dyrare än i vanliga mataffärer men inte alla. Rätterna i "Vår MIddag" som matkassen kallades var OK, vardagliga, tog 30-45 min att laga. Fina råvaror.
Jag funderar också på att prova Linas. Vill gärna höra om någon tycker att det har hjälpt dem i vardagen? Jag inser ju att det är skönt att slippa bära hem maten och planera, men har lite svårt att se mig stå med nya recept en vanlig kväll efter dagis.
jag har testat både linas o tastelines. linas 2 veckor för att verkligen få rätt uppfattning. tyvärr var vi int enöjd med dessa. av 5 maträtter var 1 god, 1-2 ok, men itne mer o 2-3 rent utsagt äckliga...visst mycket grönt de var det men på proteinråvarorna var kvaliten inte super, plus att maten hann gå ut ur datum innan veckan var slut (alltså inte fisk som har kort datum utan de som brukar ha längre tid). detta fick vi kompensation för men det kändes ändå rätt surt.
sen testade vi tastelines förra veckan o den var kanon. lite dyrare men det märktes verklgien på råvarorna också. 3 rätter goda, en var verklgien suuuper, en ny favvorätt. o en var helt ok. väl tilltagna portioner o spännande o nya recept. så på det hela taget så känner vi att aldrig mer linas men väldigt gärna tastelines igen, även om den kostade lite mer.
Det finns bra möjligheter att hitta jämförelser av matkassarna på internet. Pröva att googla
"jämför matkasse innan du köper"
Ecoviva har ett bra miljötänk med ekologiska varor, funderar på att testa dessa. Någon som provat?
www.ecoviva.se
Alltså matkasse är ju sååå bra!!!
Jag har provat Matfrid och Årstider! Årstider är helt klart bästa ever. Vi beställer den vegetariska matlådan, den är fräsch, barnen älskar alla rätter som vi haft, det är roligt att laga. Till det beställer jag fruktlåda. Alltid bra. Matfrid är ok, men ger mig inte i närheten av samma glädje för mat som årstiders matlådor!