Gravida rökare.
Ja, jag är gravid i vecka 30. Och ja jag röker fortfarande.
Vill inte höra en massa kommentarer om hur dumt det är, hur korkad jag är och att jag inte förtjänar barn.
Är medveten om alla risker med rökning osv. Vill bara ha hjälp och stöttning att lägga av med skiten.
Ångesten är enorm.
Så, ni gravida som röker. Ska vi stötta varandra till ett rökfritt liv? (Iaf graviditet och amning).
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 13:09
Okej, det är bra att det finns så många som inte röker under sin graviditet. Men som jag skrev tuidigare är detta en tråd för oss som röker och vill stötta varandra. Inte en massa påhopp som om det vore okej att skriva vad som helst till oss.
Vi är väl medvetna om alla risker. Så 90% kanske kan ta och starta en annan tråd där man kastar skit på alla gravida rökare.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 13:57
Skönt att se att tråden ordnat upp sig. Och det är verkligen många jättebra tips!
Min sambo ska köpa Allen Carrs bok idag efter jobbet. Har 2 cigg kvar och hoppas att jag ger fanken i att köpa fler.
Det är några frågor som har återkommit några ggr så jag svarar här istället för en och en.
Min bebis följer kurvan, ligger jättebra. Den är inte stressad och hjärtljuden är precis som de ska.
H*n har 10 fingrar och 10 tår. (För er som undrar) och allt ser och låter bra i den biten.
Även om nu inte min bebis får några som helst följdsjukdomar så är det galet att utsätta sig själv, och sin bebis för det gift som det faktiskt är. och har nog slutat minst 10 ggr under denna graviditet. (Så nej jag kom inte plötsligt på det).
MVC gav mig en broschyr och sa att testa dig fram vilket sätt som är bäst för dig för att lyckas sluta.
(Har testat akupunktur, tuggummi, plåster, sugtabletter.)
Ska läsa igenom era svar och tips igen. Och boken kommer att sträckläsas.