Reklamation på H&M - snabba svar, tack.
Vet någon ifall man behöver kvitto för att reklamera något på H&M? Det är en av sonens tröjor vars tryck börjar försvinna efter två tvättar. Då bör man väl få byta, eller? Och som sagt, behövs kvitto?
Vet någon ifall man behöver kvitto för att reklamera något på H&M? Det är en av sonens tröjor vars tryck börjar försvinna efter två tvättar. Då bör man väl få byta, eller? Och som sagt, behövs kvitto?
De brukar vilja ha kvitto. Enda gången man kan slippa uppvisa kvitto är om det är en återkallelse...
Annars kan du alltid försöka med att säga att det va en present.
Du behöver inte ha kvitto om du inte hittar det. Men tror att det är så att om varan har varit på rean får du reapriset eftersom de inte vet vad du har betalat. Men skall du bara byta tröjan så borde det inte vara något problem!
Jag var in på H&M och reklamerade ett par byxor igår och hade inget kvitto, det var inga problem.
Man bör dock alltid ha kvar kvittot på varan just för att kunna reklamera, eller byta. Stora kedjor är inte lika hårda på att kvittot ska vara kvar oftast, men i mindre kedjor eller privatägda butiker är kvittot ett måste för att butiken i sin tur ska få igenom reklamationen hos sina leverantörer, och för att de ska se när varan är inköpt och priset du betalade.
Jag brukar behålla klädkvitton ett tag, men nu verkar jag ha slängt påsen som kvittot låg i. Jag hittar det inte i alla fall.
Tack alla för era svar. Jag får ta och åka in till stan och se om expediten jag möter på H&M är tillmötesgående. :)
Jag tycker att H&M är ganska tillmötesgående om det är reklamationer utan kvitto. Till skillnad från tex Zara.
Du behöver inte ha kvitto när det gäller en reklamation.
Tack återigen för era svar. Jag behövde inte kvitto. :)