• Vic2ria

Nån ide att köpa elgrill

Bor i hyresrätt så vi får endast ha elgrill på ballis. Är det nån ide att köpa? blir de nån "grillsmak" av det?

Ingen erfarenhet av en sådan men om det är som att steka maten på platten/ugnan köper jag hellre än kolgrill och går ut och grillar =)

• Svar på tråden Nån ide att köpa elgrill
  • Birgitta2

Annars finns det vertikalgrillar där du använder kol. Dom får man använda på balkongen.

• 071001

Jo, jag tycker att det funkar. Inte samma sak som med kol, men grillat blir det ju. Svärmor kör med det på balkongen.

• Zenobia

Ja vi har kört med en sån i flera år och det funkar. Köp en med vattenbad bara under, finns såna utan och dom osar mer.

• firepuzz

Vi har en elgrill den smakar nästan som vanligt grillat. Älskar den

• Kristall V

Vi har haft elgrill och det var det sämsta vi köpt. Det smakar verkligen INTE grillat....man kan lika gärna grilla i ugnen eller i en grillpanna på spisen, det blir samma smak.

Numera bor vi i hus och har en kolgrill.

• cloudberry79

Jag älskar min elgrill, har haft den i flera år. Man kan även använda den inomhus under fläkten på vintern och få en skönt grillad känsla. Enda skillnaden är att det inte luktar kol och tändvätska när man kör grillen, resultatet blir ungefär som gasolgrill. Helt klart en bra investering om man bor i lägenhet, vi har en sådan som är osfri.

If you love me - please don't feed me!
  • Vic2ria

hmm man kanske ska prova en elgrill iaf. när jag pratade med hyresvärden sa de utrycklingen bara elgrillar så vet inte om jag vågar på mig en sån där kolgrill, våra grannar är av äldre sort o lite picky oxå så de skulle säkert kommentera det =)

ica maxi har en för 600 kr och rusta en fär 300 kr båda är 2000 W. Tror ni man vågar sig på rusta varianten eller är den i den billigaste sort?

• firepuzz

Vi har den på ica tror jag obh nordica. Som sagt gillar den massor men förra året kostade den 500 vet inte om det är någon skillnad mera än tt priset höjts

• Zenobia

Den vi såg på rusta hade inget sånt här kar för vatten, en tanke bara. Netonet hade en bra såg ja med en extra hylla på grillen.

• Zenobia

Tror den på netonet inte heller har ett kar för vatten. Varför man har det är för att då rycker det inte lika mycket.

Svar på tråden Nån ide att köpa elgrill