• Vic2ria

Nån ide att köpa elgrill

Bor i hyresrätt så vi får endast ha elgrill på ballis. Är det nån ide att köpa? blir de nån "grillsmak" av det?

Ingen erfarenhet av en sådan men om det är som att steka maten på platten/ugnan köper jag hellre än kolgrill och går ut och grillar =)

• Svar på tråden Nån ide att köpa elgrill
  • Vic2ria

när jag läste på bruks på rusta så skulle man ha vatten. men de på netonnet verkar bättre med vindskydd o allt. Hade velat ha en med lock men det kanske är för mkt begärt =)

Tror jag satsar på nån av dem från netonnet. 349 eller 499. på express hinner jag få den till påsk oxå =)

• Zenobia
    Vic2ria skrev 2011-04-18 11:29:35 följande:
    när jag läste på bruks på rusta så skulle man ha vatten. men de på netonnet verkar bättre med vindskydd o allt. Hade velat ha en med lock men det kanske är för mkt begärt =)

Tror jag satsar på nån av dem från netonnet. 349 eller 499. på express hinner jag få den till påsk oxå =)
    Ja det var det ja gillade på netonnet också att det var vindskydd och den såg lite bättre ut än den ja sätt på rusta.
  • firepuzz

Obh nordica har med vindskydf

• A7411

Jag har haft en från Biltema som funkade bra i flera år. Sedan hade jag kolgrill ett tag men tycker att det blir så omständigt att tända den om man bara ska grilla några korvar till exempel. Så jag ska köpa en ny på Biltema, den kostar 249 kr och den är med vattenkar.

• carnitas01

Om du förväntar dig klassisk grillsmak,, så kan du helt och hållet glömma en elgrill.
    Annars är det en bra liten manik som så.

Inget som hindrar dig kolgrilla inne.
    Dock god ventilation och fläkt, pga kolmonoxiden
    Och givetvis är tändvätska inte nått du ska använda.

Även så kan man inte grilla till mer än 2 pers, för sen blir det för besvärligt med rök och storlek på grill.

• Bettiz

Lånar tråden lite. Vi har också balkong och har tänkt köpa elgrill.  Ni verkar ju väldigt nöjda, vad har ni för elgrillar?

• Bettiz
    firepuzz skrev 2011-04-20 22:16:30 följande:
    Obh nordica
    Med eller utan lock?
  • firepuzz

Utan. Den finns på maxi för 599 kr tror jag det va nu

• Bettiz
    firepuzz skrev 2011-04-20 22:24:01 följande:
    Utan. Den finns på maxi för 599 kr tror jag det va nu
    Okej. Tack!!
  • Vic2ria

var tvungen att avboka ordern från netonnet då det var så lång leveranstid. Krauta har en med litet vindskydd sa de via telefon för 499 kr så jag ska åka o kika på den. Står inte på hemsidan om märke o så.

Den på ica maxi verkar inte ha något vindskydd. visst stämmer det?

Idag SKA jag iaf komma hem med någon elgrill, vart det blir får kvällen utvisa så efter lördag kan jag oxå lämna ett utlåtande =)

• Capt Janeway

Jag gillar inte elgrill eftersom jag vill ha grillsmaken som uppstår från träkolen.

• Bettiz
    Vic2ria skrev 2011-04-21 11:17:23 följande:
    var tvungen att avboka ordern från netonnet då det var så lång leveranstid. Krauta har en med litet vindskydd sa de via telefon för 499 kr så jag ska åka o kika på den. Står inte på hemsidan om märke o så.

Den på ica maxi verkar inte ha något vindskydd. visst stämmer det?

Idag SKA jag iaf komma hem med någon elgrill, vart det blir får kvällen utvisa så efter lördag kan jag oxå lämna ett utlåtande =)
    Elgiganten verkar ha med!
  • Bettiz
    Capt Janeway skrev 2011-04-21 11:18:10 följande:
    Jag gillar inte elgrill eftersom jag vill ha grillsmaken som uppstår från träkolen.
    Tyvärr har man ju inte så mycket att välja på när man bor i lägenhet! Pga brandrisk är kol- och gasgrillar förbjudna.
  • Vic2ria
    Capt Janeway skrev 2011-04-21 11:18:10 följande:
    kommer ha en sådan oxå när jag orkar pallra mig ut och ha grillpicknick men detta får bli ett ok subsitut för lata dagar =)
  • Capt Janeway
    Vic2ria skrev 2011-04-21 11:25:18 följande:
    kommer ha en sådan oxå när jag orkar pallra mig ut och ha grillpicknick men detta får bli ett ok subsitut för lata dagar =)
    Ett tips så länge ...
    Köp  träspån av al eller hickory. De finns med olika 'lukter' typ grillat eller äpple ...
    Man blöter upp dem i vatten och lägger sedan på grillen.
  • firepuzz

Vi köpte förra året obh nordica den hade vindskydd då i allafall men vi använder inte vårat

• kentafinell

För alla "el-grillare" kan jag rekommendera att köpa en liten flaska med Hickory Liquid Smoke. Den använder jag när jag vill ha grillsmak. Fungerar att ha i marinaden eller att pensla på köttet för att få röksmaken. Att bara grilla över el utan spån eller "essenser" ger exakt samma sak som en grillstekpanna, fast stekpannan är lättare att hålla ren och tar mindre plats...==)

Svar på tråden Nån ide att köpa elgrill