Inlägg från: FrökenD |Visa alla inlägg
  • FrökenD

PCO: vad händer efter Metformin? Nån mer än jag som längtar tills det e dags?

Jag längtar så mycket! Vi, jag o min sambo, är dom enda som inte är gravida eller har barn i vår krets nu. Alla bara frågar och frågar att "När ska ni skaffa barn då?" eller "Är det inte dags snart?" Ibland vill jag bara svara att "Jodu jag längtar så efter barn men nu är det såhär att jag har Pco förstår du och då går det inte lika lätt som för er!"...
    Men det gör jag ju inte.... jag skämtar bort det. Jag vill inte behöva skrika ut till alla att jag har PCO.
    Har käkat metformin sen november och gått ner 7-8 kg. Mensen har blivit tätare men inte regebunden. Humöret har blivit otroligt mycket bättre! Men de e de...
    Nästa månad kommer jag bli kallad tillbaka till gyn och gå vidare... vad händer sen? nån som vet? Nån mer som typ lääängtar ihjäl sej? Nån mer som måste hålla masken varje gång en till kompis säger att dom e gravida?

• Svar på tråden PCO: vad händer efter Metformin? Nån mer än jag som längtar tills det e dags?
  • FrökenD
    Mumman skrev 2011-04-18 14:56:57 följande:
    Känner igen mig i det du skriver. Alla runtomkring mig skaffar barn just nu. Massor och då menar jag verkligen massor av tjejer på jobbet är gravida och många frågar mig hela tiden "när ska du skaffa barn då?" "är det inte dags nu?" JO, det är det, MEN det går inte, vill jag bara skrika åt dom, istället skämtar man bort det med någon annan fras.

Jag har också PCO. inga menser eller ägglossningar av mig själv. Har käkat primolut nor och inväntar just nu en blödning för att kunna börja med pergotime sen. Jag hoppas blödningen kommer snart, för nu vill jag prova detta.

Har försökt i snart 8 mån.
    jaaa! ibland inbillar jag mej att alla medvetet "rub it in my face"... men så e de ju inte.
    vad e primolut? och vad e pergotime? E inte så insatt... =)

vi har försökt ett år nu... o om jag förstod gynekologen rät skulle jag få nån spruta eller nåt nu i maj.. när jag blir återkallad. antagligen hormonsprutor då...  men, man börjar ju tänka ett steg till... dvs barnlöshet.... inte så kul o fundera på de innan man somnar.
    nu när jag tänker på det så började mensen strula efter missfall i nov 2009...sen dess har den kommit var 3-4 månad men nu efter metformin varannan typ. så d e ju lite bättra iaf...
  • FrökenD
    Mumman skrev 2011-04-19 07:55:38 följande:
    Jo, samma här!! Vet att det inte är så, men kan inte låta bli att tänka så i alla fall.

Primolut nor är tabletter som gör att man får en blödning, en mens kan man säga. Pergotime gör att man får ägglossning.

Väntar på mensen nu, men ingen än så länge, får hoppas den dyker upp snart.

Vad är det för spruta du skulle få ta? har du egna ägglossningar?
    Aha.. I see. =)
    Jo det har jag, tror jag iaf.... gyn kollade bara PCO:n när jag va där, hon sa inte så mycket mer. Men jag tycker jag här de om man ska kolla symptomer och så. Jag känner ju att nåt händer i kroppen mellan mensen. Men självklart behöver det ju inte vara det.... men jag har alltid utgått från att jag har det.
    Det va hormonspruta jag skulle få.
  • FrökenD
    Mumman skrev 2011-04-19 20:44:53 följande:
    Ja, okej. Du kör inte med ÄL tester då?
    Har testat men jag vet inte riktigt när jag ska testa...
Svar på tråden PCO: vad händer efter Metformin? Nån mer än jag som längtar tills det e dags?