• Anonym (sambo)

är detta otrohet?

Jag har märkt den senaste månaden att sambon har blivit mer och mer "låst" till sin mobil, han tar med den vart han än går(toa,köket,balkongen,sovrummet osv..) samma sak gäller datorn.
    Sitter jag på datorn en eftermiddag/kväll så tar han direkt mobieln och loggar in på "Facebook "som han säger men jag ser aldrig att han gör någon uppdatering på sin facebook. men jag ser ju såklart att han skriver på sin mobil...
    Så en dag för ca 2v så råkande jag komma åt touchknappen på bärbaradatorn (man kan öppna mailprogramet/skriva ut papper osv om man aktiverar touchknappen....) och då kom han mail upp med lösen rutan tryckte ju ner det direkt(tycker inte man ska läsa varandras saker(mobiler/almenakor) men man kom tydligen in på mailen ändå... lösen gick till att logga in på msn.... men till saken var att senaste öppnade mail som aoutomatisk är öppnat i läslägge när man öppnar mailen var från en tjej på Facebook
    Från en tjej som jag vet han frågade mig om jag kännde, hon ville bli vän med han på Facebook och hon kom tydligen från Afrika(hade bara afrikanska vänner utom 1 och det var 1 av sambons vänner…) men som han sa bara att ta bort henne sen om han ej tyckte hon var ”normal”  åh det gör mig absolut inget om han har tjej vänner som han pratar med/umgås/sms
    Men när jag ser att mailet är från Facebook att denna tjej har svarat på hans mail och så stod det ju henns svar(ser ju dock aldrig vad han har skrivit till henne, har inte som sagt hans lösen till facebook.)
    mailen innhåller sedan början på April

Hey u am african.....halo   It aint wrng 2 make new frnds....or is it?n makin new frnds we learn alot....frm each other.... Am a very outgoing kinda person....with a krazy personality,am 22yrs of age,live in afrika kenya.....wot else wld u like 2knw...jst ask anythn.....tell me also abt urslf.......... I like hvn fun,ma frnds call me akrazy gal n am very funny....n am dreadlock....black beautiful n brainy also....wot abt u ma dear.... Not really but i hv lots of them coz am a tomboy...so i get 2 fit in with them alot....y u not telln me abt urslf....n i hv asked u lotss of tyms....ayt Like everythn i hv told u plz Hahhhhhaaaa.....wnt deny da fact dat u gud lookin....do u love gals?n wot r da thngs dat u love 2 do? am single n loving ma life so much,,,,r u single Ok same hea am not single and am xpecting a baby soon... Me n ma bf r on n off.....so at tyms i always feel single....so wen is ur baby due? Myn in july.....it feels gud 2 b a mum...but am abit scared...n wot abt u hw does it feel 2 b an expecting dad.... Awwwww.....!!!....not really but nw dat i hv it cnt do a thng.....n ur galfrnds baby r u ready I hv big breasts n stomach 2....n i hv an appetite like a pigs am really eatn....no morning fevers,no change in anythn i dnt knw wot kinda baby i will hv....a big one coz i eat lots of fries,sodas,pizzas,burgers.... .hw abt ur galfrnd hhwz she? No way.....i love open minded guys,handsome,really tall,funny,......intelligent n bright,straight forwad....n da rest jst fits in......y ask? Haahaahahaha....mayb....i dnt knw much abt u......am an african mama n i love sex....n wot u luk 4 in a gal? Da blow job,tea bag....n i love bend over style....n abt da gals....dats exactly me... Wot do u mean.....by dat Yap i do?n u? Yap a really nasty badgyal.......wot sex style do u lyk most? I love it so much n u? Really.....am african We get 2 eat so much fresh farm foods n not prossesed... I dnt squirt but i get wet... Plz lets change da topic..... I will hny n u dear wot will u do 4 da weekend? Bigtym n u wot did u do.....it was awesome.....
    Mmmmmmmm.....wot a dream black meets white....n hw was it hny?
    So krazy,sick......awesome....so do u want it only in ur dreams or in reality?
    So r u going 2 come 4 it or wot?
    So do u wnt it or not?
    I will wait till it happens
    I work n go 2 skull at da same tym
    Hahhaahahah....u want?
    would everythn u ask me 2 coz i bcm a slave wen dat tyn comes.....
    Frågade sambon efter att ha läst denna artikel www.aftonbladet.se/wendela/article12550135.ab
    om han tycket detta var rätt eller fel att flirta på nätet men fick inget svar... han frågade istället om jag var svart sjuk
    och om jag var rädd att mista honom
    men svarade bara att svart sjuk är jag inte, utan tycker i en relation att man ska kunna vara så ärlig så man ska kunna säga till den andra om man har "råkat" gått förlångt eller själv kunna bedöma om man borde fortsätta mail/sms kontakten med den adra, sa okcså att jag kan inte veta om han är det då jag inte kollar hans mobil,har lösen till hans facebokk/mail osv..
    sen att rädd för att mista han är jag inte då det är han som mister någon i såfall då jag vet att det är inte jag som ev har/är otrogen/flirtar med andra...
     idag skickade jag ett sms till han på jobbet då han hela tiden skojade bort allt jag sa igår. ochfrågade han återigen om han tycket det var okej att flirta på facebook/internet/mail/sms med andra tjejer(inte bara ex) men fick då bara till svar att han inte vet och ville ju istället veta vad jag tycker...

snälla vad tycker ni jag ska göra?
  • Svar på tråden är detta otrohet?
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Jag tycker du ska alla om för honom att du läst hans mail och att du vill veta vad det handlar om. Er relation behöver kännas trygg och just nu kan den inte göra det. Om du upplever att han har kontakter med andra på ett sätt som du inte accepterar så är det otrohet. Man behöver ha en gemensam syn inom vilka ramar som är ok i en relation. Det tycks som om han har gjort något du inte gillar och  då är det viktigt att du tar upp det med honom.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden är detta otrohet?