• Anonym (?)

Vanligt att vuxen får diarré vid förkylning?..

Jag har varit förkyld med snuva och huvudvärk/ledvärk i snart en veckas tid,inte så farligt har levt som vanligt.
    Men idag kände jag mig sämre än annars och får snyta mig konstant och är trött ! Nu till problemet:
    Jag vet att barn oftast blir dåliga i magen vid förkylning men kan även vuxna bli det?
    Jag får kramp i magen när jag ätit och magen känns känslig och jag blir lös.... Mår inte illa eller har ont i magsäcken..

• Svar på tråden Vanligt att vuxen får diarré vid förkylning?..
  • Anonym

Yup, min dotter får alltid magknip och lös mage vid förkylning och jag har insett att jag också får det. Har aldrig kopplat samman det på mig själv förrän jag upptäckte sambandet hos min dotter. Förkylning kan sätta sig i magen hos vissa är förklaringen jag fått.

• Tow2Mater
    Anonym skrev 2011-04-18 14:50:16 följande:
    Förkylning kan sätta sig i magen hos vissa är förklaringen jag fått.
    Ja, jag blir snorig och hostig i två till veckors tid, medan maken får ont i magen/diaree i ca 24 timmar av samma virus.
  • Anonym (?)

Men då kanske man inte behöver känna sig så ensam om det. Men det börjar påverka mitt vardagliga liv nu med toabesök och ont även fast det är lite bättre från dag till dag. Antar att jag har en extra känslig mage kanske..

• Rogga17

Hej alla

Jag är en som är drabbad men tillför man nyttiga bakterier minskar eller i bästa fall försvinner det onda.
    När man läser på nätet så är surkål bland det bästa som finns,  oxå att drycker typ proviva har alldeles för liten mängd med nyttiga bakterier.
    För mig vart det en stor skillnad när jag börja äta surkål varje dag :)
    och nu tycker jag det är gott.
    Googla gärna, tror ni blir överaskade
    Lycka till
    Roger

Svar på tråden Vanligt att vuxen får diarré vid förkylning?..