• La Lola

Fira förlovningsdag när man är gift?

Alltså...är det vanligt?

Nu på kort tid har jag sett 3 vänner på FB skriva i sina uppdateringar att de firar förlovningsdag men alla är ju gifta sen flera år tillbaka.

För mig är det helskumt att fortsätta fira förlovningsdagen när man gift sig!
    Verkligen helkonstigt.

Men det kanske är vanligt att man gör så? Obestämd

Jag o maken förlovade oss aldrig (inte grejen med ringar, jag friade bara).
    Sen gifte vi oss 6 mån efteråt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 20:03
    En omröstningstråd finner du här: www.familjeliv.se/Forum-25-122/m58497413.html
  • Svar på tråden Fira förlovningsdag när man är gift?
  • Nyfiken gul

nej vi firar den inte men vi kommer ihåg den eftersom datumet är oerhört viktigt för oss. Vi valde att förlova oss på mina svärföräldrars brölllopsdag och svärfar är sedan många år död - jag har aldrig träffat honom.  En hedrande tanke till honom helt enkelt.

ingenting vi dock uppmärksammar på något sätt mer än att vi kommer ihåg dagen och talar lite om det hemma.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Joddan

Förstår inte heller. Man gillar väl att fira. En anledning liksom!
    Har vänner på fb gifta sedan flera år som skriver "5,5 år tillsammans med drömprinsen". Och då är de halvårs TILLSAMMANSDAGAR. Det är lite mer irri

• Tecken

Nej, vi firar den inte. Jag var t.o.m. tvungen att fundera lite nu - vilket datum var det egentligen? Fick kolla i ringen Däremot firar vi dagen vi blev tillsammans.

• Fidelis ad urnam

Vi firar den dag vi träffades, den dag vi förlovade oss och den dag vi gifte oss

• 010306

vi slutade fira den efter vi gifte oss. Enda vi firar är bröllopsdagen

• La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2011-04-18 19:41:59 följande:
    Vi firar den dag vi träffades, den dag vi förlovade oss och den dag vi gifte oss
    Jag minns inte ens vilket datum vi blev ihop....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kazeer

Vi har aldrig firat vår förlovningsdag, eftersom vi gifte oss tre månader efter att vi hade förlovat oss. Däremot så har vi alltid firande på förlovningsdagen, eftersom vi förlovade oss den 31 december, men då är det ju nyårsfirande det handlar om.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • holy shit

Nej det gör vi inte, kommer inte ens ihåg vilket datum vi förlovade oss. Bröllopsdagen lär vi fira lite iallafall, snart ett år

• vivianne

Nej, förlovningsdagen har vi inte firat sen vi gifte oss. Däremot händer det att vi uppmärksammar dagen vi först träffades (inte alltid men när någon kommer på det). Det tänker vi fira rejält nästa år då vi har "tjugoårsjubileum"!!!

• Hjärtefröjd

Vi har förlovningsdag idag, men nä... vi firar inte det så mycket. Men jag faktiskt funderade på att skriva om förlovningsdagen på facebook.

Svar på tråden Fira förlovningsdag när man är gift?