• Labolina3

Jävla skit!!!!!!!!!!!!! Igen....

Fasen med....att man ska känns sig så förbaskat misslyckad för att man inte kan amma. VILL ju inget hellre men det gick bara inte denna gången heller....så trist och så knäckande! Känns som om vem som helst kan ta min unge, hon behöver ju inte mig....vem som helst kan ju ge henne ersättning på flaska

• Svar på tråden Jävla skit!!!!!!!!!!!!! Igen....
  • Rae

Bara du har rösten och hjärtljuden hon eller han känner sig så oändligt trygg med, troligtvis doften också. Sen är det ju underbart att du kan få avlastning om det skulle behövas men om du inte vill det så låt ingen annan (mer än pappan då kan jag tycka) ge bebisen flaskan.

Lycka till! 

• Isalel

Har inte heller kunnat amma mina barn, trots väldiga försök. Men jämför inte amningen med hela din föräldraroll. Självklart är du viktigast i världen för just ditt barn, även om du ger flaska! Men jag kommer ihåg hur du känner, men det är inte det som är det viktigaste. Dessutom kan du göra flaskstunderna väldigt lika amningstillfällen med väldigt mycket närhet :)
    Det är ju bara mat :), närhet får dom ändå :)

• Marianne84

Inte ska du känna så :( De är inte alla som kan amma. Jag fick kämpa för att få igång min amning och de var inte lätt men för vissa går de inte alls och andra har superlätt. Men inget av de gör oss till en sämre mamma. Du är hennes mamma och hon behöver dig och de finns hjälp så man kan amma ersättningen också om man vill amma.

• Toppen9

Men hon behöver sin mamma, hon behöver dig, din kärlek och ditt skydd. Hon behöver sånt som just DU är den ende som kan ge henne. Kram

• Toppen9

(menar alltså att amningen inte är allt utan det är många stora saker som du är hennes nummer ett på)

• Labolina3

tack snälla ni.... men fasen vad det känns hopplöst just nu...

• Thursday

Det är jättekonstigt, man blir ju lite knäpp nästan när amningen inte vill sig. Eller, jag blev det, ni är säkert klokare och förståndigare än vad jag var.... men shit vad jag satt och lipade på BVC över amningen och vad jag tvingade mig själv till för att få det att fungera. Så här två år senare så undrar jag faktiskt vad jag höll på med och tänker att det hade varit bättre om jag gett upp. Tror att jag gjorde sonens och min första tid med varandra helt onödigt svår och tråkig... varför gav jag inte bara ersättning och satsade på att vi skulle ha det mysigt och bra tillsammans?

Och du... det ÄR INTE maten som avgör vem som kan ta ett barn. "Vem som helst" skulle kunna ta ett helammat barn likaväl, ingen unge svälter sig till döds hellre än att ta ersättning. Men det är ju inte det som avgör, eller hur?

Kram på dig! Du är ju tösens bästa mamma

• 071020

men du känn inte så... :( vet att det är jobbigt, har inte kunnat amma mina 2 heller... Men bebis 2 vägrade ta flaskan om det inte va jag som höll i den...detta gjorde att jag va den enda som kunde ge honom mat (samma situation som en ammande mamma) så nä bara för att barnet flaskmatas är det inte säkert att någon annan än du kan mata..

dessutom behöver du ju absolut inte låta någon annan mata din bebis om du inte vill, jag har varit benhård...matningarna är min njutstund med bebis oavsett om det är bröst eller flaska :)

kram på dig!!

Strumpan 24/10 -07 Liten 10/5 -10
  • Labolina3

är nästan bara jag som matar henne men det SKA ju gå att amma, är ju därför de sablans brösten hänger där....lr? :-P Var på f-grupp idag oxå och alla andra satt där glatt ammandes....suck... Sen har hon så grymt ont i magen så det känns som jag gör henne illa med ersättningen men jag har ju ingen mjölk....blääää...

• Isalel
    Labolina3 skrev 2011-04-18 21:20:57 följande:
    är nästan bara jag som matar henne men det SKA ju gå att amma, är ju därför de sablans brösten hänger där....lr? :-P Var på f-grupp idag oxå och alla andra satt där glatt ammandes....suck... Sen har hon så grymt ont i magen så det känns som jag gör henne illa med ersättningen men jag har ju ingen mjölk....blääää...
    Fast det har ju funnits "ammor" långt bak i tiden och jag vet att även förr i världen så kokades det ersättning, så jag tror att det faktiskt alltid varit en del mammor som helt enkelt inte kan, men att man inbillar sig att alla andra är supermammor :) Men jag var baskemig ingen supermamma när jag fick sitta och pumpa tjugo minuter x 2 varje timme för att få ut ca 15 ml mjölk till mitt barn, då var jag mycket bättre när hon fick flaska och jag kunde fokusera på hur söt hon var när hon låg där - och slippa ångesten över att inte ha något att ge!
Svar på tråden Jävla skit!!!!!!!!!!!!! Igen....