Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Du som är en XS - Mått?

Midja: 54
    Rumpa: 78
    Överarm: 18
    Lår: 41

Väger 44 kg och är 168 lång, har egentligen XXS men det är inte ofta det finns.

• Anonym (M)
    Mandel skrev 2011-04-19 18:43:22 följande:
    Hur gammal är du? Gör du något för att gå upp i vikt?
    Dina överarmar är som mina handleder... Jag har inte kraftiga armar utan mina armar och dess muskler är en av få saker som jag är stolt över på min kropp
    Jag fyller snart 21. Har alltid varit smal men har gått ner ännu mer de senaste månaderna pga att jag började träna (lyckades inte bygga så mycket muskler Obestämd), så har fått matschema och näringsdrycker från sjukhuset. Följer inte det dock, så länge jag mår bra i kroppen tycker jag inte vikten spelar nån roll. Försökte gå upp förut men stannade på 49 kg och gick inte upp mer, och då verkligen pressade jag i mig mat hela tiden. När jag släpper efter lite så går jag ner igen.
  • Anonym (M)
    Anonym skrev 2011-04-19 19:12:25 följande:
    Oj, gör du något för att gå ner i vikt? Din handled är mer ä 3 gånger så stor som min handled, och jag är en normalvikt kvinna som styrketränar. 
    Mer än 3 gånger så stor? Då är din handled 6 cm alltså? Tungan ute
  • Anonym (M)
    Mandel skrev 2011-04-19 20:04:53 följande:
    Jag är normalviktig m handleder på dryga 16cm. Har du handleder på 6cm borde du lida av någon sjukdom för inte ens min magra 7-årige son har så smala handleder
    Mina handleder är 13 cm och väldigt smala, så tror inte 16 cm är särskilt stort heller Tungan ute
  • Anonym (M)
    Mandel skrev 2011-04-19 20:32:06 följande:
    Då skiljer det alltså inte så mycket mellan dina handleder och överarmar.

Synd att dina viktökningsförsök inte har hjälpt dig.
    Huvudsaken är att du är frisk och mår bra och trivs med dig själv!
    Då jag tog blodprover på sjukhuset hade jag kalium- och zinkbrist men det är inget jag märker av. Verkar som att kalium och zink finns mest i skaldjur och nötter, precis som allt annat man lätt får brist på, och jag är allergisk mot både skaldjur och nötter Obestämd käkar kosttillskott för det nu iaf.
  • Anonym (M)
    Anonym (Doktor Moral) skrev 2011-04-20 08:10:26 följande:
    sagoskog skrev 2011-04-19 19:08:37 följande:
    Överarm: 24
    Midjemått: 65
    Rumpa: 85
    Lår: 41

167 cm lång
    49 kg tung
    Ni inser att ert BMI inte är direkt hälsosamt? Jag brukade ha storlek 34 när jag vägde 50 kg på 161 cm, Vad äter ni egentligen? Vatten och knäckebröd?
    Mitt BMI när jag trycker i mig mat går aldrig upp över 18, så nomalt ligger mitt BMI på 16-17. En vanlig dag nuförtidenäter jag:

Frukost: 1-2 mackor med smör och pålägg
    Lunch: omelett på 2 ägg / knäckebröd med 1 avokado / 1 macka med pålägg och en skål flingor
    Mellanmål: knäckebröd m avokado / 1 macka med pålägg / 1 risifrutti / en frukt
    Middag: 1 portion varm mat, t.ex. 2 potatisar och 5-6 köttbullar
    Kvällsmål: 1 macka och en frukt / 2 mackor / 1 macka och en skål flingor

Brukar även äta godis på kvällen efter middagen, har gjort det varje dag nu i ca ett år, inte så hälsosamt kanske men jag äter ju, och onyttigt med, men går inte upp i vikt. Vet att det inte är hälsosamt att vara underviktig och är rädd att bli infertil, men eftersom jag alltid varit underviktig oavsett hur mycket jag äter, så tror jag att min kropp anpassar sig efter MIG och inte BMI-skalan.
  • Anonym (M)
    LivingEasy skrev 2011-04-20 14:58:17 följande:
    BMI är bara BS, det stämmer inte på oss som är vältränat smala och har det naturligt att inte lägga på oss.
    Den skalan funkar väl bra för att skrämma tjockisar att börja leva hälsosammare.

Jag har kikat lite på er som vågar skriva era mått öppet och tycker ni är snda jättesöta tjejer.
    Lev livet! Ät gott (hälsosamt oxå) drick lagaom och ha kul.
    Tycker också BMI är BS, det stämmer inte på många. Min sambo t.ex. har BMI på gränsen till övervikt men är ändå väldigt smal. Han är vältränad så det är väl musklerna som väger, men midjan och handlederna t.ex. är väldigt smala och han borde gå upp lite i vikt enligt mig.
Svar på tråden Du som är en XS - Mått?