• Anonym (snuvig)

Citalopram och pollenallergi

Jag har fått ett problem. Sedan flera månader äter jag Citalopram mot depression och det är sån otroligt stor skillnad så det är knappt jag tror det är sant. Nu är det pollensäsong och jag började ta Loratadin som jag brukar. Killen reagerade först, frågade om jag tagit mina tabletter som jag ska. Blev lite ledsen för jag tycker ju att nu är jag ju som jag är. Men igårkväll började jag höra sången i huvudet som snurrade varje dag när jag mådde som sämst och tankarna att komma bort är tillbaka, inte självmordstankar (än) men bort, ner i djupt vatten, in i en mörk grotta, bara det är tyst och mörkt och jag får vara ifred.

Berättade för killen som direkt frågade vad jag ändrat och när det börjat. Efter lite tänkande insåg jag att det var ju när jag började ta Loratadinet som jag började svaja även om det var så lite i början att jag själv inte märkte det, men han hade ju gjort det.

Väntar på att någon sköterska ska prata med någon läkare (min finns inte kvar tydligen) och sen ringa tillbaka, men jag lyssnar väldigt gärna med er här om någon haft samma problem och vad lösningen blev. Ni som äter SSRI och är allergiska, vad tar ni för allergimedicin?

• Svar på tråden Citalopram och pollenallergi
  • Anonym (snuvig)

Undrar om jag är den enda deppade som även är allergiker

Inte ringer de från läkaren heller.

• Anonym (vera)

Jag är pollenallergiker och kombinerade pollenmedicin med Cipramil till och från under många år. Jobbar även inom psykiatrin och har aldrig hört något om att kombinera dessa mediciner. Självklart ska du dock få svar av din läkare, har de inte ringt upp imorgon så ring igen.

• Anonym (kattmamma)

Har också pollenallergi och kombinerade Cipralex med Loratadin i flera år men jag märkte aldrig av något konstigt och då åt jag dessutom 4 andra psykofarmaka samtidigt.

• Anonym (snuvig)

De hade ringt 15.50 när jag satt i bilen på väg hem från jobbet så jag hoppas de provar igen.

Läste bipacksedeln på Citalopram och inser att mycket av det jag reagerat på är tydliga utsättningssymptom så nog har det påverkat alltid! Jag är ganska medicinkänslig, kanske det bara är hos mig det krockar.

• Anonym (hund)

Äter loratadin och andra pollenmediciner tillsammans med cipralex, har aldrig reagerat konstigt på det.

Hur mår du nu?

• Anonym (snuvig)

Hade rejäla utsättningssymptom så jag skippade Loratadinet. Är lite snuvig men tar ögondroppar och nässpray istället för tabletter. Citalopramet har tappet lite verkar känns det som men det är på gång tillbaka.

Svar på tråden Citalopram och pollenallergi