Citalopram och pollenallergi
Jag har fått ett problem. Sedan flera månader äter jag Citalopram mot depression och det är sån otroligt stor skillnad så det är knappt jag tror det är sant. Nu är det pollensäsong och jag började ta Loratadin som jag brukar. Killen reagerade först, frågade om jag tagit mina tabletter som jag ska. Blev lite ledsen för jag tycker ju att nu är jag ju som jag är. Men igårkväll började jag höra sången i huvudet som snurrade varje dag när jag mådde som sämst och tankarna att komma bort är tillbaka, inte självmordstankar (än) men bort, ner i djupt vatten, in i en mörk grotta, bara det är tyst och mörkt och jag får vara ifred.
Berättade för killen som direkt frågade vad jag ändrat och när det börjat. Efter lite tänkande insåg jag att det var ju när jag började ta Loratadinet som jag började svaja även om det var så lite i början att jag själv inte märkte det, men han hade ju gjort det.
Väntar på att någon sköterska ska prata med någon läkare (min finns inte kvar tydligen) och sen ringa tillbaka, men jag lyssnar väldigt gärna med er här om någon haft samma problem och vad lösningen blev. Ni som äter SSRI och är allergiska, vad tar ni för allergimedicin?