• Kimona

Du som är Undersköterska

Var jobbar du?

Jag tänkte läsa till uska till hösten och undrar var man kan arbeta efter det förutom på sjukhus och vårdcentraler?
    Trivs ni? Finns det mycket jobb? Hur är lönen och tiderna?

Tacksam för alla tips och svar Glad

• Svar på tråden Du som är Undersköterska
  • linjes

Jobbar på äldreboende,finns inte så mycket annat att välja på här Jobbar enbart nätter 21-10 ob på det

Annars kan man väl jobba som Personlig assistent Gruppboenden Funktionshindrade ja finns säkert massa till som jag inte kommer på

• angelica S

Man anställs som undersköterska...

• linjes
    angelica S skrev 2011-04-19 14:40:18 följande:
    det är väl rätt underförståttObestämd
  • kluckis

Jag har jobbat på äldreboenden men jobbar nu som personlig assistent och ledsagare:)

• Kimona
    angelica S skrev 2011-04-19 14:40:18 följande:
    Ja det förstår jag väl, jag menar mer vilka arbetsplatser som finns för det är ju ganska varierat vad jag förstått :)
  • sheena82

Jag jobbar som vårdare inom LSS, på ett gruppboende för lindrigt-måttligt förståndshandikappade. Jag trivs skitbra och tycker jobbet är utvecklande och varierande. Där jag jobbar har vi i princip ingen omvårdnad alls utan vi är mer där för att stötta, vägleda och hjälpa till med sånt de inte klarar själva. Jobbar för kommunen och lönen är väl inte den bästa. Arbetstiderna är nog rätt normala för vården, man jobbar båder morgnar från 7 och kvällar till senast 21.30.

• fucktard

angelica S menar att man inte automatiskt har titeln undersköterska efter utbildningen, den får man först när man blir anställd som just undersköterska. Blir man anställd som skötare kan man inte säga "Jag är undersköterska", utan "Jag har genomgått undersköterskeutbildning".

Ts - Jag är uska och har jobbat inom äldreomsorgen på boende och i hemtjänst, handikappomsorgen på boende samt som personlig assistent och på lasarettet. Man kan även jobba inom t.ex. psyk eller missbrukarvård.

• 7 michelingodingar

jag jobbar i hemtjänsten triv o trivs nja så där ska jag erkänna och tiderna är inte roliga iaf inte närman har barn det är kvällar, helger(varannan till var tredje helg är det väl på många ställen) storhelger, röda dagar osv och lönen tyvärr men den suger har jobbat i kommunen i 11 år med undantag för föräldraledighet och nä jag kan inte påstå att lönen är bra min man fick sammalön som ingångslönnär han bytte jobb då känns det surt

• vap

Dagliga verksamheter, gruppboenden, personlig ass, vc, sjukhus, äldreomsorg, kortis, hemtjänst, skola, förskola. Finns säkert flera områden men inga jag kommer på just nu.
    Men att varje område finns flera olika så det är inte "bara"  10 områden jag räknat upp utan det är fler.

Svar på tråden Du som är Undersköterska