Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

Saft/läsk i nappflaska?

Min son dricker inte saft eller läsk hemma.
    Han dricker ur pipmugg och har gjort sen han var ungefär 6mån, men däremot om han dricker i farten, alltså inte sittandes vid bordet har han nappflaska för att man inte kan gå och hälla ut på samma sätt då.

"I farten" dricker han bara vatten eller bubbelvatten om jag ger honom något. När pappa ger kan det bli både sockerfri juice, vatten eller mjölk och pipmugg. Men jag gillar det inte.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil
    Sweetheart1986 skrev 2011-04-19 22:21:33 följande:
    Ok, ni som hackar på mig... har ni då nåt tips på hur jag ska få i min son vätska då???
    Ni har säkert också barn som är äldre och har längre erfarenhet än vad jag har, jag är nyblivien förälder och KAN INTE ALLT! Man lär sig med tiden!

Ursäkta dubbelmoralen då!
    Ni behöver inte göra narr av mig för att jag tydligen är okunnig och jag erkänner att jag är det! Just för att jag är nybliven förälder och min resa med barn just har börjat!
    Erbjud enbart vatten, tillslut dricker de.
    Min dotter vägrade dricka vatten men när det var det enda hon fick så gav hon med sig efter ett tag. Hon dricker inte mycket, men hon dricker tillräckligt mycket för att kissa några fulla blöjor om dagen.

Eller fortsätt som du gör, alla borde göra vad som känns rätt för deras familj.
    Om nu inte detta innebär misshandel och liknande, men ett glas osötad juice ser inte jag som misshandel.
  • mithrandil
    Matillin skrev 2011-04-19 23:21:30 följande:
    Swethheart- Allt som är socker i är skadligt för tänderna det spelar ingen roll om det kommer från frukt. Vet inte men skulle tro att saft och juice är lika mycket socker i? Kan väl inte vara så stor skillnad hur som helst? Faran med nappflaska är att barnen ligger och smuttar på den bättre att då ge saft eller juice i mugg. Så länge du ger ditt barn juice kommer han aldrig dricka rent vatten tror jag. Testa att ge mjölk? Eller sluta med juice, tror inte barn kan törsta ihjäl
    jag tror det kan funka så som hon gör.
    att succesivt ta öka mängden vatten i flaskan.

När vår dotter fick konstaterad mjölkallergi och fick en mjölkfri ersättning sa läkarna att den smakar så ofantligt dåligt att hon mest säkerligen skulle rata den och att vi därför skulle hälla i rikligt med strösocker och sen ta mindre och mindre mängd socker tills att ersättningen var helt utan socker.
    Det gick på 1vecka ungefär.
  • mithrandil
    Matillin skrev 2011-04-20 07:35:15 följande:
    Jo det kanske funkar men då gäller det ju att man som ni drar ner hela tiden.
    Ja det är klart!
    Man måste ju minska mängden juice och öka mängden vatten varje dag för att det ska fungera.
Svar på tråden Saft/läsk i nappflaska?