Nackspalt på 2,5 mm :-(
TS förstår verkligen dina tankar kring dåligt resultat.
Jag är 29 år och överviktig. Jag gjorde KUB i vecka 12+6 och nackspalten var 3,7 mm. Det gav en risk på 1:3 för trisomi 13 och 18 och 1:11 på trisomi 21 (ds).
Man får ju göra KUB fram till vecka 13+6, och då tror jag att man räknar med att upp till 2,8 mm är normalt. Så i vecka 12+6 som jag gjorde testet så kanske det är 2,5 som är gränsen till normalt... 
Jag tycker det är bra att du tänker positivt, och ser det som att det är 83% chans att det är friskt! 
Försökte fråga dem vad som drog ner mitt resultat så för jag känner att 3,7 mm inte är någon gigantisk stor nackspalt. Det finns ju många som haft 6-8 mm och det är ju ganska stor skillnad mot oss. 
Mitt blodprov såg helt normalt ut och det var bara nackspalten som gjorde risken hög. Plus min övervikt då antar jag, men det kan ju inte ha sådan stor procentuell betydelse på resultats utgång tycker jag... 
Gjorde FVP i onsdags, tyckte det kändes självklart att göra det då risken var så hög. I mitten av nästa vecka ringer de till oss och berättar svaret, oavsett om det är avvikelser eller inte. 
Bebisen ser så frisk och allert ut varje gång vi tittat på den på UL. Hoppas och skuttar, vinkar, suger på tummen och jag kan inte förstå att den ska vara sjuk.
Men nu är det bara att invänta resultat av FVP:et som är 100% vad det gäller kromosom-avvikelser. Sen kan ju nackspalten tyda på andra saker som är missbildade, eller hjärtfel mm men jag orkar inte fokusera på allt som är ett elände som kan inträffa, utan en sak i taget är det som gäller för mig!
STYRKEKRAM till dig